دوتایی های شگفت انگیز(کراتین هدیه) با ارسال رایگان+خرید حضوری


دسته‌بندی کالاها

با اضافه وزن در دوران بارداری چه کنیم؟

نویسنده: مدیرسایت
منتشرشده در: 22 فروردین 1401

ورزش کردن ممکن است از اضافه شدن بیش از حد وزن در طول بارداری جلوگیری کند.

محققین بریتانیا می گویند:” بنا به دلایل بسیاری، انجام ورزش متعادل در طول بارداری توصیه و تشویق می شود و ممکن است به زنان کمک کند تا از چاق شدن بیش از حد آنها جلوگیری شود.” این محققین، تحقیقات را از دهه ی 1990 مورد بررسی قرار دادند و به دنبال این مطلب بودند که آیا ورزش به تنهایی به جلوگیری از اضافه وزن بیش از حد در طول بارداری، کمک می کند؟ و تنها 5 تحقیق متمرکز بر این سوال پیدا کردند. دکتر کرستی الیوت که مسئول هدایت این تحقیق بود، از دانشگاه ترنت ناتینگهام گفت:” تحقیقات در زمینه ی تاثیرات ورزش بر اضافه شدن وزن در طول بارداری یا کاهش وزن پس زایمان، به تعداد کافی انجام نشده است.” (در مورد “ارتباط تولد زودهنگام و ورزش در دوران بارداری” بیشتر بخوانید)

دکتر کرستی گفت:” از بین آن تعداد تحقیقات کم اما خوب، که بر اساس طرح تحقیقاتی مناسب بنا شده بودند، به نظر می رسد که ورزش در محدود کردن اضافه شدن بیش از حد وزن در طول بارداری، ابزار موثری است، اما نشان داده نشد که آیا ورزش در کاهش وزن در دوران پس از زایمان نیز موثر است یا خیر”.موسسه ی پزشکی آمریکا به زنانی که پیش از بارداری وزن متعادلی دارند، توصیه می کند تا در طول بارداری بین 12 تا 17 کیلوگرم به وزنشان اضافه شود. زنانی که اضافه وزن دارند باید بین 7 الی 12 کیلوگرم و زنانی که چاق هستند باید بین 5 تا 9 کیلوگرم به وزنشان اضافه شود.دکتر کرستی گفت که اضافه شدن بیش از حد وزن، برای هم مادر و هم نوزاد پیامدهایی دارد. همچنین منجر به اضافه ماندن وزن در زمان پس از بارداری می شود و در نهایت اگر کنترلی بر روی آن وجود نداشته باشد، احتمال چاقی را افزایش خواهد داد.

او همچنین گفت که نیاز است تا این موضوع تحقیق،  فورا مورد توجه و بررسی قرار گیرد. او می گوید:” زنان باید در طول این دوره ی نامنظم، حمایت و راهنمایی شوند و کاهش وزن مرتبط با بارداری، باید آسانتر صورت گیرد و نباید نسبت به این زمان خاص بی توجه بود. “او و همکارانش سه تحقیق را مورد بررسی قرار دادند که برنامه های ورزشی را با مراقبت های منظم و یا انواع دیگر کارها در طول بارداری مقایسه می کرد و دو تحقیق دیگر در طول یک سال پس از بارداری صورت گرفت.به طور متوسط، زنانی که در طول بارداریشان ورزش می کردند حدود 2.5 کیلو کمتر از افراد مشابه که ورزش نمی کردند، به وزنشان اضافه شد.

براساس نتایج یک تحقیق، هیچ تفاوتی در کاهش وزن بعد از دوره ی بارداری، در بین زنانی که ورزش می کردند و آنهایی که ورزش نمی کردند، وجود نداشت. دکتر کرستی گفت هنوز باور دارد که “ورزش” راه حل است و به همین دلیل هم است که در حال حاضر تحقیقاتی را در مورد کاهش وزن در بعد از بارداری انجام می دهد.او می گوید:” آشکارا معلوم است که فعالیت های بدنی باید همراه با برنامه های خوب تغذیه باشد، هرچند که به خانم ها باید هشدار داده شود تا مصرف انرژی را در رژیم غذاییشان در هنگام شیردهی، بیش از حد محدود نکنند”.دکتر مری روزر می گوید:” من فکر می کنم که هرچقدر ما از سابقه ی تحقیقات این چنینی، مطلب بیشتری متوجه شویم، آگاهی بیشتری به وجود خواهد آمد، این آگاهی تنها محدود به بخش بیماران نیست، بلکه در مورد ارائه دهندگان خدمات نیز مصداق دارد.”

روزر که خودش در این بازبینی تحقیقات شرکت نداشت، گفت که واقعیت اینکه تنها 5 تحقیق موجود است، نیاز به تحقیقات بیشتر را پررنگ می کند. او گفت:” من فکر می کنم که آن مدارک بیشتری که نیاز داریم با آزمایشات تصادفی کنترل شده در رابطه با این موضوع انجام می شود و تنها آگاهی ما را افزایش خواهد داد”. روزر اضافه کرد:” ما همچنین در سابقه ی تحقیقات هم دیدیم، زنانی که در طول بارداری این مشکلات را دارند، 5 برابر بیشتر در معرض خطر بیمارهای قلبی عروقی در طول زندگیشان هستند”.

تیم تحریریه ژن سبز، مطلب دیگری در این باره با عنوان “آیا کاهش وزن دو دوران بارداری خطرناک است؟” منتشر کرده است که پیشنهاد می کنیم با کلیک بروی عنوان آن، حتما آن را نیز مطالعه کنید.

 

منبع: www.medscape.com

 

 

مقالات مشابه

دیدگاه‌ها

مجموع دیدگاه‌ها:

شما هم درباره این کالا دیدگاه ثبت کنید

کاربر گرامی ، جهت درج دیدگاه لطفا با نام کاربری خود وارد شوید .

با ثبت دیدگاه و مشارکت در ارائه توضیحات این کالا، به سایر کاربران در انتخاب کمک کنید
خانه دسته‌بندی مجوزها حساب‌کاربری