امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده گسترده از گوشی‌های هوشمند زندگی خیلی از انسان‌ها تحت تأثیر قرار گرفته و چندین سال است که خرید رژیم اینترنتی و استفاده از اپلیکیشن رژیم غذایی و برنامه ورزشی بیش از سایر مدل‌های سنتی مورد استقبال افراد قرار گرفته‌اند.

اما آیا این اپلیکیشن‌های رژیم کارایی دارند یا باید از همان روش سنتی دریافت رژیم غذایی از متخصص تغذیه استفاده کنیم؟

در این مطلب ضمن معرفی اپلیکیشن سبک، به تجزیه و تحلیل موضوع رژیم اینترنتی و استفاده از اپلیکیشن موبایل برای رژیم و ورزش می‌پردازیم.

شما می‌توانید اپلیکیشن سبک را همین حالا نصب کنید و ادامه مطلب را همراه با بررسی این اپلیکیشن بخوانید. در ضمن، استفاده از اپلیکیشن سبک رایگان است!

دانلود اپلیکیشن رژیم و خرید اینترنتی رژیم و برنامه تمرینی (اپلیکیشن سبک) - ژن سبز
برای دانلود روی عکس کلیک کنید.
دانلود اپلیکیشن برنامه غذایی و برنامه تمرینی مخصوص افراد چاق، لاغری و یا بیماران - ژن سبز
جهت استفاده در آیفون روی عکس کلیک کنید.

مزایای اپلیکیشن‌های سلامتی موبایل بر اساس جدیدترین تحقیقات

پیش از شمردن مزایای این اپلیکیشن‌ها لازم به ذکر است که متاسفانه تعداد زیادی از این برنامه‌ها طوری طراحی شده‌اند که رژیم‌های غیر اصولی، شخصی سازی نشده و عمومی و همچنین بدون پایه علمی ارائه می‌دهند که این دسته از اپلیکیشن‌ها نه تنها مزیتی ندارند، بلکه استفاده از برنامه‌های غیر اصولی آن‌ها نیز توصیه نمی‌شود.

در ادامه به مزیت‌های اپلیکیشن رژیم اصولی توجه کنید (منبع 4 و 5):

  1. این اپلیکیشن ها با داشتن امکانات متفاوت سلامتی ما را ارتقاء می‌دهند.
  2. توسط این اپلیکیشن ها به راحتی می‌توان سیر سلامتی خود را در پرونده‌های سلامت آنالیز کرد.
  3. اپلیکیشن تغذیه و رژیم غذایی در حقیقت به عنوان دستیار پزشک در کنار شما هست.
  4. مستندات پزشکی با استفاده از این اپلیکیشن‌ها بدون کاغذ هستند که نگهداری و دسترسی به آن‌ها آسان‌تر است و به محیط زیست و قطع درختان نیز کمک می‌شود.
  5. اپلیکیشن‌های سلامتی باعث انقلابی در معاینات پزشکی شدند.
  6. این برنامه‌های تغذیه و رژیم باعث صرفه جویی در هزینه‌ها و زمان می‌شوند و با استفاده از آن‌ها مشکل ترافیک و منتظر ماندن در مطب متخصصین و مشاوران دیگر وجود ندارد.
  7. اپلیکیشن‌هایی که سلامتی، تغذیه و ورزش شما را تحت پوشش قرار می‌دهند به درمان و کنترل بیماری‌های مزمن غیرواگیردار کمک می‌کنند، زیرا که این بیماری‌ها نیازمند پایش های مداوم هستند که از طریق این ابزارها قابل انجام هستند.
  8. دسترسی سریع و آسان به متخصصین از طریق اپلیکیشن تغذیه بعد از خرید رژیم اینترنتی امکان پذیر است که این باعث افزایش اعتماد می‌شود.
  9. کاهش ریسک تشخیص‌های اشتباه یکی دیگر از مزیت‌های اپلیکیشن تغذیه است.
  10. با استفاده از این اپلیکیشن‌ها پروسه‌های کلینیکی آسان‌تر می‌شود.
تصویری از امکانات منحصربفرد اپلیکیشن سبک - مجله ژن سبز

وضعیت رژیم اینترنتی در کشورهای پیشرفته

در یک مطالعه مروری که با هدف تأثیر اپلیکیشن‌های سلامت و خدمات اینترنتی رژیم و ورزش بر روی پیشرفت و ارتقاء فعالیت فیزیکی و بهبود رژیم غذایی کشورهای توسعه یافته انجام شد، مشخص شد که رژیم‌های اینترنتی و اپلیکیشن‌های ارائه دهنده برنامه‌های ورزشی و رژیمی در ارتقاء و پیشرفت فعالیت بدنی و رژیم غذایی افراد در کشورهای پیشرفته تأثیر مثبت دارد (منبع 1).

تاثیر اپلیکیشن‌های سلامت بر سرطان!

مداخلات تغذیه‌ای و فعالیت فیزیکی در مراقبت‌های بیماران سرطانی بسیار حائز اهمیت است و مطالعه مروری که در رابطه با تأثیر برنامه‌های خودمراقبتی اینترنتی و اپلیکیشن‌های سلامتی گوشی‌های همراه بر روی تغذیه، فعالیت فیزیکی و کیفیت زندگی وابسته به بیماران سرطانی در کوتاه مدت صورت گرفته است مشخص کرد که استفاده از این ابزارها باعث بهبود وضعیت عضلانی، رژیم غذایی و کاهش خستگی در این بیماران می‌شود و به طورکلی کیفیت زندگی را در افراد مبتلا به سرطان بالا می‌برد (منبع 2).

تاثیر اپلیکیشن‌های سلامتی کامل و جامع

همچنین مطالعات نشان می‌دهند اپلیکیشن هایی که دارای ترکیبی از ویژگی‌های مختلف مانند ارائه برنامه تمرینی، رژیم غذایی و غیره هستند (مانند اپلیکیشن سبک) تاثیرات مثبت بیشتری بر روی سلامت افراد دارند(3).

در یک مطالعه‌ای که به منظور مقایسه میزان کاهش وزن دربین افراد استفاده کننده از اپلیکیشن های تغذیه و افرادی که از گجت های سلامتی هوشمند استفاده می‌کردند صورت گرفت، مشخص شد که افراد استفاده کننده از اپلیکیشن های تغذیه‌ای و ورزشی به طور چشمگیری کاهش وزن بهتر و مؤثرتری داشته‌اند (منبع 6).

 

اپلیکیشن سبک برای خرید رژیم اینترنتی و برنامه ورزشی

در انتها به معرفی اپلیکیشن سبک، محصولی از مجموعه ژن سبز می‌پردازیم.

شما می‌توانید در این اپلیکیشن بر اساس نیاز خود، از میان انواع دوره‌های سلامتی مناسب‌ترین گزینه برای خود را برگزینید و با خرید رژیم اینترنتی و برنامه تمرینی شخصی سازی شده، در مسیر سلامتی و تناسب اندام قدم بردارید.

آیا رژیم غذایی اینترنتی و برنامه ورزشی از پیش آماده هستند؟

خیر؛ در اپلیکیشن سبک، بعد از انتخاب دوره، اطلاعاتی از شرایط شما دریافت خواهیم کرد و متخصصین مجرب ما، بر اساس این اطلاعات برنامه‌هایی کاملا شخصی سازی شده تنظیم می‌کنند.

تصویری از بخش شخصی سازی اطلاعات در اپلیکیشن سلامتی سبک که برای خرید رژیم اینترنتی استفاده می‌شود - مجله ژن سبز

در طول اجرای رژیم و برنامه ورزشی اینترنتی، پشتیبانی چطور است؟

در اپلیکیشن شخص، پشتیبانی آگاه به برنامه‌های شما از ابتدا تا انتهای دوره کنار شماست و روند پیشرفت شما را چک می‌کند.

همچنین هر سوال و مشکلی داشته باشید پشتیبان در کنار شماست و تا حصول نتیجه کمکتان می‌کند.

اگر می‌خواهید می‌توانید اطلاعات بیشتر درمورد اپلیکیشن سبک را در اینجا بخوانید و یا از طریق لینک‌های دانلود که در ادامه آورده‌ایم، این اپلیکیشن را دانلود کنید و از امکانات بیشمار آن مانند رژیم اینترنتی، برنامه ورزشی اینترنتی، کالری شمار و… استفاده کنید.

دانلود اپلیکیشن رژیم و خرید اینترنتی رژیم و برنامه تمرینی (اپلیکیشن سبک) - ژن سبز
برای دانلود روی عکس کلیک کنید.
دانلود اپلیکیشن برنامه غذایی و برنامه تمرینی مخصوص افراد چاق، لاغری و یا بیماران - ژن سبز
جهت استفاده در آیفون روی عکس کلیک کنید.

منابع:
1) The effectiveness of e-& mHealth interventions to promote physical activity and healthy diets in developing countries: A systematic review. Müller AM, Alley S, Schoeppe S, Vandelanotte C. Int J Behav Nutr Phys Act. 2016 Oct 10;13(1):109.
2) Technology-Supported Self-Guided Nutrition and Physical Activity Interventions for Adults With Cancer: Systematic Review, Nicole Kiss, Brenton James Baguley, Kylie Ball,Robin M,Steve F Fraser,Catherine L Granger, Anna Ugalde, Published on 12.02.19 in Vol 7, No 2 (2019): February.
3) Efficacy of interventions that use apps to improve diet, physical activity and sedentary behaviour: a systematic review,Stephanie Schoeppe, Stephanie Alley, Wendy Van Lippevelde, Nicola A. Bray, Susan L. Williams, Mitch J. Duncan & Corneel Vandelanotte, International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity volume 13, Article number: 127 (2016).
4) Why mHealth is Beneficial for Patients
 
5) Top 5 Benefits of Having Mobile Apps In Healthcare 
6) The Dietary Intervention to Enhance Tracking with Mobile Devices (DIET Mobile) Study: A 6-Month Randomized Weight Loss Trial.Turner-McGrievy, Wilcox, Boutté, Hutto, Singletary, Muth ER, Hoover. Obesity (Silver Spring). 2017 Aug;25(8):1336-1342. doi: 10.1002/oby.21889.