در این مقاله، سعی بر این شده است تا بعضی اطلاعات مربوط به رشد بیشتر موها به صورت کاملا جامع ارائه شود. اگر شما به دنبال رشد بیشتر مو هستید، این مقاله یکی از بهترین گزینه ها برای مطالعه است. نه تنها مطالب بیشتری در مورد رشد مو یاد خواهید گرفت، بلکه دلایل به مشکلات شما برای رشد موهایتان نیز مطرح خواهد شد.  در اینجا خلاصه ای از تمام مطالب موجود در این سری سه قسمتی از مقاله ها آورده شده است:

بخش مفقود شده از چرخه ی رشد مو

چرا برای اکثر افراد، مصرف بیوتین کاملا غیر ضروری است

چگونه موهای روی دست ها و پاها می دانند که چه زمانی باید رشدشان متوقف شد

8 نوع غذایی که باید در رژیم غذاییتان قرار دهید

نقش واقعی آب در مراقبت از موهای طبیعی

چرا باید در مورد زمان پیرایش موهای طبیعی، مراقب بود

راز شانه کردن مو که به حفظ بلندی موی شما کمک می کند

بستن مو را فراموش کنید، بیایید در مورد معنی واقعی روش های محافظتی صحبت کنیم

Hair_Fitshape

خلاصه ی مطالب

فقط، برای مردم طبیعی است که آرزو کنند تا موهایش سریع تر رشد کند. به هر حال، ما “نسل مایکروویو” هستیم – یعنی مردمی که به لذت های تقریبا فوری عادت کرده ایم. ما معمولا نامه نمی فرستیم، چون ایمیل سریع تر است. ما دیگر به کتابخانه ی محلی نمی رویم، چون تنها چند کلیک با گوگل یا بینگ فاصله داریم.

اکثر خرده فروش های فیلم، یا کلا روش کسب و کارشان را تغییر داده اند، یا از شغل شان کناره گیری کرده اند، چون مردم ترجیح می دهند تا فیلم های مورد علاقه شان را فورا تماشا کنند. نسل مایکروویو، عموما صبور نیست. بعضی وقت ها، حتی ما متوجه خودمان می شویم که جلوی مایکروویو هستیم و متعجبیم که چرا اینقدر طول می کشد تا یک غذای خوشمزه آماده شود.

این موضوع به خصوص در مورد خانم هایی که مایل اند تا مدل مویشان را تند تند عوض کنند و یا افرادی که از مدل موهای کوتاه کنونی خودشان ناراحت هستند، مصداق دارد.

بسیار خوب، مقدمه دیگر کافی است. در ادامه، مطالب اصلی که لازم است در مورد چگونگی رشد موی طبیعی بدانید، آورده شده است.

فرآیند رشد مو

fitshape

در رشد مو، عامل زمان مطرح است، اما تنها عامل نیست. عوامل بسیاری در تعیین میزان رشد مو وجود دارد، اما مهم ترین آنها، زمان است. در واقع، هیچ جایگزینی برای زمان دادن به مو برای رشد، وجود ندارد.

کارهایی وجود دارد که بتوان انجام داد تا فرآیند رشد را سریع تر کند، اما هیچ عاملی، به اندازه ی گذر زمان مطرح نیست. رشد مو یک فرآیند است، و برای اینکه موهای شما سالم باشد و به بهترین شکل به نظر برسد، این فرآیند باید در کامل ترین شکلش انجام شود، و این چنین فرآیندی زمان نیاز دارد.

به طور متوسط، موی یک فرد، حدود 1.25 سانتی متر در ماه رشد می کند و یا حدودا 15 سانتی متر در سال. بعضی از گروه های قومی، بالا یا پایین این میانگین هستند؛ اما از آنجایی که دنیا شبیه به یک دیگ جوشان شده (همه در حال ترکیب شدن و ارتباط گرفتن با یکدیگر هستند) و از نژادهای متفاوت با هم ازدواج می کنند، معمولا سراغ معیارهای گروه های قومی متنوع نباید رفت، چرا که چنین معیارهایی را به سختی می توان به کار گرفت. خلاصه مطلب اینکه، این چنین تفاوت هایی وسیع نیستند و گاهی اوقات به دلیل عوامل ژنتیکی، می توانند کاملا از بین بروند.

بعضی از مردم، به صورت طبیعی، موهایی دارند که سریع تر و یا کندتر از بقیه رشد می کنند. خبر خوب اینکه، جدای از میزان طبیعی رشد موی شما، همیشه موی شما در طول 24 ساعت در فرآیند رشد قرار دارد. رشد مو، گرایش به پیروی از یک الگوی به خصوص دارد. در بیشتر مواقع، زمانی که موهای طبیعیتان رشد می کند، شما قبل از آنکه متوجه رشد زیادی در طول مو شوید، متوجه افزایش در ضخامت موهایتان خواهید شد.

مواظب مقایسه ی خصوصیات رشد موهای خودتان با دیگران باشید، چون ممکن است آن چیزی که برای فردی دیگر، طبیعی باشد، برای شما عادی محسوب نشود. همچنین قابل ذکر است که صرفا به خاطر آشنایی بسیار زیاد شما با موهایتان، شما همیشه بهترین فرد برای قضاوت در مورد چگونگی سرعت و کیفیت رشد موی خودتان نیستید.  شما هر روز به موهایتان نگاه می کنید و آن را بررسی می کنید، که این کار خوشحالی از تغییرات کوچک را برای شما سخت می کند، تغییراتی که سایر افراد که هر از گاهی شما را می بینند، به سرعت متوجه خواهند شد. شانس خوب این است که موهای شما در حقیقت، سریع تر از آنچه که متوجه آن شوید رشد می کند.

در این مقاله، چرخه های رشد به اختصار توصیخ داده خواهد شد. سه چرخه ی معمول رشد مو عبارتند از: رشد (آناژن)، واپسین(کاتاژن) و آرامگیری مو( تلوژن). به مدت سال ها، تصور می شد که ریزش مو(اکسوژن) در چرخه ی رشد، قسمتی از بخش آرامگیری مو است. اما به بیانی صحیح تر، ریزش مو، در کل چرخه ی رشد اتفاق می افتد.

آیا باید بیوتین مصرف کنید؟

حالا، دلیل اینکه چرا مصرف بیوتین، غیر ضروری است: موسسه ی پزشکی که یک آژانس ملی و مسئول مشخص کردن نیاز روزانه ی ارزش های غذایی است؛ پیشنهاد می کند که هر فرد، فقط 30 میکروگرم بیوتین در هر روز باید مصرف کند. آنها مصرف بیش از این حد را، امن و سالم نمی دانند.

در حالی که واقعا افراد زیادی هستند که بدون هیچ عارضه ی جانبی مهمی، میزان زیادی از بیوتین را مصرف می کنند، اما تصورات غلط بسیاری در مورد ویتامین وجود دارد. بدن، میزان های بیش از اندازه ی بیوتین را جذب نمی کند، در نتیجه، افزایش مصرف آن احتمالا بی فایده خواهد بود.

بیوتین یک ویتامین حل شونده در آب است، که این موضوع یعنی، بیوتین بیش از حد جذب نخواهد شد و بدن شما به صورت طبیعی میزان آن را تنظیم و تراز خواهد کرد.

نکته ی کلیدی این است که مصرف هر نوع مکمل غذایی (از جمله بیوتین) مگر با موافقت قبلی یک متخصص پزشکی، ابدا پیشنهاد نمی شود.

ادامه ی مقاله را در بخش های آینده دنبال کنید!