از جمله مشکلاتی که بسیاری از افراد اعم از خانم و آقایان درگیر آن هستند، اضافه وزن و چاقی است. در بسیاری مواقع برای کاهش وزن، به توصیه دوستان و آشنایان و یا حتی متخصصان تغذیه، افراد به سراغ برخی رژیم‌های لاغری سخت و طاقت‌فرسا می‌روند و برای مدتی از آن استفاده کنند، اما موفق نمی‌شوند که به نتیجه دلخواه خود برسند. در این مطلب قصد داریم بهترین قرص چربی سوز خانگی و قوی‌ترین و مؤثرترین دمنوش‌های لاغری را به شما معرفی کنیم؛ اگر شما هم تمایل به کاهش وزن دارید، پیشنهاد میکنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

بهترین قرص چربی سوز خانگی

امروزه قرص‌های لاغری بسیار زیادی در کشور ایران تولید شده‌اند که با مصرف مرتب و منظم آن‌ها، نتایج خوبی برای افراد حاصل شده است. از جمله قرص‌های چربی سوز خانگی که در صورت مصرف درست و به اندازه، هیچ گونه عوارضی را در پی ندارند، می‌توان به قرص‌های که بر پایه انواع گیاهان دارویی مانند قرص دارچین، قرص چایی سبز و … تولید شده‌اند، اشاره کرد.

همچنین قرص آلگومد و کپسول لاغری سلنداکر از جمله قرص‌های لاغری کاملا گیاهی به شمار می‌روند که هیچ نوع عوارض جانبی به همراه نداشته و به راحتی می‌توان از آن‌ها در حوزه کاهش وزن و حتی کنترل وزن استفاده کرد. ساخت و تولید این قرص و کپسول‌ها بر پایه سه گیاه دارویی سنتی زردچوبه، گز روغنی و کاری می‌باشد.

به دلیل گیاهی بودن ساختار این قرص‌های لاغری، با مصرف آن‌ها به راحتی می‌توانید در مدت زمانی مشخص، بدون ابتلا به هیچ نوع عارضه‌ای به وزن ایده آل خود دست پیدا کنید. مصرف این قرص به مرور زمان سبب کاهش اشتها و متوقف شدن افزایش وزن نیز می‌شود؛ از آنجایی که ترکیبات چربی سوزی بسیار قوی در آن وجود دارد، تمامی چربی‌های اضافی بدن شما در قسمت پهلو، شکم، ران و … حذف شده و علاوه‌بر کاهش وزن، سایز شما نیز کاهش می‌یابد.

 

محدودیتی برای مصرف این قرص‌ها وجود ندارد و آقایان و خانم‌ها به راحتی می‌توانند با مصرف آن‌ها در مدت زمانی کوتاه، به صورت قابل توجهی وزن خود را کاهش دهند. می‌توانید به آسانی این قرص و کپسول را طبق دستورات مخصوصی که دارد، با مواد سازنده آن در منزل درست کنید و یا از داروخانه‌های معتبر خریداری کنید.

تمام قرص‌های چربی سوزی که طرز تهیه آن‌ها را در ادامه با هم می‌بینیم را می‌توانید به دو طریق مصرف کنید؛ با به همراه عسل آن را به حالت خمیری در آورید و یا اینکه پودر به دست آمده را درون محفظه‌ای مانند کپسول‌های آماده که از بیرون می‌خریم، ریخته و میل کنید.

 

قرص لاغری با دارچین و زنجبیل

با ترکیب چند نوع ادویه می‌توانید خودتان در خانه قرص چربی سوز و لاغری درست کنید. برای این کار، کافیست یک قاشق دارچین را به همراه یک قاشق زردچوبه، یک قاشق زنجبیل و یک قاشق زیره مخلوط کرده و سپس به آن کمی عسل اضافه کنید تا خود را بگیرد و سفت شود. برای اینکه استفاده از این قرص راحت‌تر باشد، می‌توانید مقداری از این مواد را در سایز دلخواه درآورده و بگذارید خشک شود.

مصرف روزانه یک تا دو عدد از این قرص می‌تواند تا حد زیادی به افزایش متابولیسم بدن و چربی سوزی کمک کند؛ این قرص چربی سوز خانگی قوی ترین و موثرترین قرصی است که می‌توانید در خانه درست کنید.

 

قرص چربی سوز نعناع

از آنجایی که نعنا دارای عطر بی‌نظیر و فوق العاده‌ای است، سبب فریب ذهن و در نتیجه کاهش اشتها می‌شود. این گیاه فوق‌العاده، علاوه‌بر ایجاد احساس سیری در بدن و کمک کاهش وزن، سبب بهبود خواب و تقویت سیستم ایمنی نیز می‌شود. ترکیب عسل و دارچین زردچوبه را می‌توانید به هر ماده غذایی دیگری اضافه کرده و قرص چربی سوز بسازید. با افزودن کمی پودر خشک نعنا به این مخلوط می‌توانید تا حد زیادی جلوی اشتهای خود را بگیرید. البته دنوش نعنا هم گزینه بسیار مناسبی است.

برای تهیه این دمنوش باید یک قاشق چای‌خوری نعناع خشک شده را به یک لیوان آب داغ اضافه نمایید و ده دقیقه برای دم کشیدن آن صبر کنید؛ برای داشتن طعم و مهز بهتر، می‌توانید آن را به همراه شیرین کننده‌های رژیمی یا عسل میل کنید.

 

دمنوش و قرص چربی سوز چای سبز

بر اساس آزمایش و مطالعه سه ماهه‌ای که بر روی شرکت کنندگان دو گروه صورت گرفت، افرادی که در طول روز از ۴ الی ۵ لیوان چای سبز استفاده می‌کردند و در طول هفته جلسه‌های ورزشی خود را به صورت منظم انجام می‌دادند، نسبت به شرکت کنندگانی که چای سبز و ترکیبات آن را مصرف نمی‌کردند، تقریبا ۲ کیلو بیشتر کاهش وزن داشتند. از این‌رو بهتر است که قبل از تمرین برای افزایش چرب سوزی بدن خود حتما از یک فنجان چای سبز و یا قرص چربی سوز جایگزین آن استفاده کنید.

قرص چربی سوز چای سبز را می‌توانید از ترکیب گیاه چای سبز خرد شده، زیره، عسل و کمی زنجبیل به دست آورید. این ترکیب برای افرادی که دوست ندارند دمنوش چای سبز بخورند، جایگزین بسیار مناسبی است. افرادی هم که ترجیح می‌دهند آن را به صورت چای و دمنوش میل کنند، باید یک قاشق غذاخوری چای سبز را به دو لیوان آب جوشیده که دارای دمای ۷۰ الی ۸۰ درجه است، اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه صبر کنند تا کاملاً دم بکشد و آماده شود.

شما می‌توانید جهت تاثیر بیشتر این دمنوش و کاهش سردی به همراه آن از کمی دارچین و زنجبیل نیز استفاده نمایید.  در صورتی‌که قصد دارید چای سبز شیرین میل کنید، می‌توانید از عسل که یک شیرین کننده طبیعی است، استفاده نمایید. توجه داشته باشید که بهترین قوری برای دم کردن این دمنوش، قوری چینی و پیرکس است تا حد امکان از قوری استیل استفاده نکنید؛ زیرا در چای سبز ماده‌ای به نام تانن وجود دارد که در اثر تماس با آهن قوری استیل، رسوب خواهد داد. مصرف چای سبز در کاهش وزن، چربی سوزی و لاغری به خصوص در قسمت شکم تاثیر قابل توجهی دارد.

 

قرص چربی سوز زیره

دو نوع زیره سبز و سیاه از گیاهان دارویی و ادویه‌های اصلی کشور ایران محسوب می‌شوند که سرشار از فیبر هستند. فیبر موجود در زیره سیاه و زیره سبز سبب افزایش چربی سوزی و متابولیسم بدن و کاهش اشتها شده که در نتیجه به افرادی که قصد کاهش وزن دارند، تا حد زیادی کمک می‌کند. قدرت چربی سوزی این گیاه به قدری بالاست که می‌توانید آن را مانند نمک و فلفل به غذا اضافه کنید. بیشترین تاثیرات لاغری زیره در ناحیه شکم و پهلو‌ها است. شما می توانید از مکمل های فیبر هم برای این منظور استفاده کنید.

برای درست کردن قرص چربی سوز خانگی از این ماده مقوی، مقداری زیره را آسیاب کرده و با دارچین که آن هم خاصیت چربی سوزی بالایی دارد، مخلوط کنید. برای منسجم کردن این ترکیب پودری، می‌توانید از عسل استفاده کنید. هم می‌توانید ترکیب حاصل را به صورت قرص و کپسول در آورید و هم این‌که در ظرفی بریزید و هربار به اندازه یک قاشق مربا خوری از آن بردارید.

به جای قرص، می‌توانید از دمنوش زیره هم استفاده کنید. اگر قصد تهیه این دمنوش خوش طعم و مقوی را دارید، باید از دانه این زیره یا پودر آن استفاده نمایید. ابتدا یک قاشق چای خوری از زیره سبز یا سیاه را به آب جوش با دمای ۸۰ درجه سانتی گراد اضافه کرده و به مدت زمان ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. در صورتی‌که از طعم این دمنوش خوش‌تان نمی‌آید، می‌توانید آب لیمو ترش کاملاْ تازه و یا عسل را به آن اضافه کرده و سپس میل کنید. برای کاهش وزن و چربی سوزی، بهتر است این دمنوش را ۳۰ دقیقه قبل از وعده غذایی ناهار و شام مصرف کنید.

 

دمنوش های لاغری خانگی

علاوه بر قرص های چربی سوز خانگی، می‌توانید دمنوش های گیاهی و دست ساز هم برای کاهش وزن استفاده کنید. در ادامه چند نوع دمنوش را با هم میبینیم:

دمنوش دارچین

دارچین از خوش عطرترین ادویه‌ها در جهان است که در اکثر مواد غذایی به عنوان یک ادویه معطر با خاصیت چربی سوزی استفاده می‌شود. از خواص مصرف دارچین می‌توان به کاهش و کنترل سطح قند خون، کاهش اشتها، افزایش چربی سوزی و در نهایت لاغری اشاره کرد.

افرادی که قصد کاهش وزن اصولی دارند، می‌توانند در کنار رژیم غذایی که دارند، از قرص چربی سوز خانگی دارچین که در ابتدا به آن اشاره شد استفاده کنند و یا در طول روز دمنوش دارچین بخورند. بد نیست بدانید که به هر اندازه سطح قند خون متعادل‌تری داشته باشید، بسیار کم به اشتهای کاذب دچار خواهید شد و در نتیجه فرایند چربی سوزی در بدن بهتر انجام می‌شود و بدن مراحل مناسب‌تری را جهت مصرف چربی ذخیره شده در سلول‌ها، طی خواهد کرد.

قند خون تاثیر قابل توجهی بر روی وزن داشته و همچنین میزان گرسنگی ما به صورت چشمگیری تحت تاثیر آن قرار می‌گیرد. مهمترین معیاری که میزان انرژی بدن را مشخص می‌کند، قند خون است و به هر اندازه که قند خون بدن بیشتر باشد، رغبت بیشتری برای ورزش کردن دارید.

دمنوش گل محمدی

گل محمدی که اغلب با نام گل رز سرخ نیز معروف است، به عنوان یک دارو ادرارآور کاملا ملایم در بدن فعالیت می‌کند. از آنجایی که در این گل مواد دیورتیک وجود دارد، سبب شده تا کلیه‌ها در زمان ادرار سدیم بسیار زیادی را دفع نمایند و در نهایت باعث سم‌زدایی سریع‌تر بدن نیز می‌شوند.

بد نیست بدانید که در صورتی‌که نمک موجود در بدن، بیش از اندازه باشد، مقدار آب موجود در خون کاهش پیدا کرده و سبب ایجاد غلظت خون می‌شود که تمامی این موارد سبب آسیب به سلامت کلی بدن و گردش خون خواهد شد. علاوه‌بر این هنگامی که افراد دچار کاهش وزن شدید می‌شوند و چربی زیادی را از دست می‌دهند، مقدار آب بدن نیز به صورت چشمگیری کاهش می‌یابد. به دلیل آنکه هیدراته بودن بدن از اصلی‌ترین و مهمترین معیار‌ها جهت کاهش وزن و سم‌زدایی محسوب می‌شود، بهتر است که حتما به اندازه یک الی ۲ فنجان از دمنوش گل محمدی در طول روز استفاده کنید.

برای آماده‌سازی این دمنوش، ابتدا آب را بجوشانید و زمانی که به دمای ۸۰ درجه سانتی گراد رسید، به اندازه یک قاشق غذاخوری گل محمدی خشک شده یا تازه به آن بیفزایید و به مدت ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا دم بکشد. از این دمنوش علاوه‌بر کاهش وزن و چربی سوزی می‌توانید برای درمان یبوست نیز استفاده نمایید.

دمنوش ریشه زنجبیل

اگر از آن دسته افرادی هستید که از اضافه وزن رنج می‌برید و قصد لاغری و پایین آوردن وزن خود را دارید، با استفاده از انواع دارو‌های گیاهی می‌توانید این کار را انجام دهید. حتما دمنوش زنجبیل را در برنامه روزانه خود قرار دهید. ریشه زنجبیل به دلیل خاصیت چربی سوزی بسیار زیاد، کاهش اشتها و دارا بودن خواص آنتی اکسیدان فراوان سبب کاهش وزن و تقویت سیستم ایمنی می‌شود. بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام شده در دانشگاه ماستریخت واقع در کشور هلند، در گیاه زنجبیل یک نوع کافئین وجود دارد که در کاهش وزن تاثیر قابل توجهی دارد. بهتر است که این دمنوش را به همراه عسل قبل از انجام تمرینات ورزشی مصرف نمایید.

 

دو نوشیدنی چربی سوزی خانگی

تا اینجا با یک قرص و چند نوع دمنوش چربی سوز خانگی آشنا شده‌اید. بهتر است که با خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌های چربی سوز خانگی نیز آشنا شوید:

نوشیدنی خیار و نوشیدنی لیمو از معروف‌ترین و محبوب‌ترین نوشیدنی‌های چربی سوز خانگی محسوب می‌شوند. برای تهیه نوشیدنی خیار به یک عدد لیموترش و یک عدد خیار تازه، یک قاشق غذاخوری زنجبیل تازه یا خشک شده، مقداری جعفری، یک قاشق غذاخوری آب آلوئه ورا و نصف لیوان آب خنک نیاز داریم. تمام این مواد غذایی را درون مخلوط کن ریخته و با یکدیگر ترکیب کنید. بهترین زمان مصرف این نوشیدنی خوش طعم، قبل از خواب شبانه است. در صورتی‌که پس از گذشت یک ماه، تغییراتی را در وزن و بدن خود مشاهده کردید، یک هفته این نوشیدنی را مصرف نکنید و مجدد شروع به استفاده نمایید.

برای تهیه نوشیدنی لیمو به دو عدد خیار، یک عدد پرتقال، کمی نعنا و عسل، یک عدد لیموترش و چهار لیوان آب خنک نیاز دارید. در صورتی‌که طعم عسل یا نعنا را در این نوشیدنی نمی‌پسندید، می‌توانید آن را حذف کنید. همچنین می‌توانید به جای آب معمولی از آب گازدار برای خوش طعم‌تر شدن آن استفاده نمایید. ابتدا یکی از خیار‌ها را رنده و در دستگاه مخلوط کن بریزید؛ سپس آب پرتقال، آب لیموترش، عسل و آب را به آن اضافه کرده و کاملاً با یکدیگر مخلوط کنید. سپس دومین خیار را به صورت حلقه‌ای برش داده و به همراه سایر مواد در یک پارچ بزرگ ریخته و با برگ نعنا تازه تزیین کرده و میل کنید.

 

حرف آخر

استفاده از قرص‌های چربی سوزی و لاغری اگر با برنامه ورزشی ترکیب شود، می‌تواند تاثیری فوق‌العاده بر روی بدن‌تان بگذارید. اگر علاوه بر قرصهای چربی سوز خانگی، نیاز به خرید انواع پروتئین ، گینر ، کراتین و یا ال کارنتین و دیگر مکمل‌های ورزشی با قیمت مناسب دارید، می‌توانید با مراجعه به فروشگاه ژن سبز  و جستجوی نام محصول، خرید خود را انجام دهید. اگر شما نیز طرز تهیه نوعی قرص چربی سوز خانگی را بلد هستید، طرز تهیه آن را در بخش نظرات، با ما به اشتراک بگذارید.

 

منابع

https://www.healthline.com/nutrition/5-natural-fat-burners
https://draxe.com/nutrition/fat-burners/
https://totalshape.com/supplements/homemade-fat-burner/
https://www.outlookindia.com/outlook-spotlight/best-pills-to-lose-belly-fat-news-219229