شاید درک آن سخت باشد اما تا به حال عده زیادی در آرزوی لاغری سریع یا افزایش وزن راحت، تا نزدیکی کام مرگ رفته‌اند و حتی برخی به دام مرگ افتاده‌اند! این حقیقتی است که در مجموعه ژن سبز بارها بر آن تاکید داشتیم و حالا در مورد یکی از قرص‌های موجود در بازار به نام قرص فرشته با هشدار جدی سازمان غذا و دارو روبرو شدیم!آنچه در این مقاله از مجله ژن سبز می‌خوانید:

کپسول لاغری و چاقی فرشته چیست؟

اینکه این قرص‌ها دقیقاً چه هستند شاید هیچکس به درستی نداند! زیرا به گفته سازمان غذا و دارو این محصول هیچگونه مجوزی اعم از تاسیس، واردات، تولید، توزیع و عرضه از اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو ندارد و دستور جمع آوری این محصول نیز صادر شده است.

ادعایی که در مورد این محصول می‌شود این است که کپسول چاقی فرشته یا کپسول لاغری فرشته، دارای مواد گیاهی هستند که به چاق شدن و لاغر شدن به راحتی و در سریع‌ترین زمان کمک می‌کنند.

در ابتدا باید دانست همانطور که در مطلب “عوارض گیاهان دارویی” از مجله ژن سبز شرح دادیم، هر قرص و کپسول گیاهی لزوماً بی خطر نیست!

در ثانی این قرص‌ها که معمولاً در عطاری‌ها عرضه می‌شوند، هیچ نظارت درستی بر تولید و عرضه آن‌ها صورت نمی‌گیرد!

محتوای قرص‌های چاقی و لاغری چیست؟

محتوای قرص‌های چاقی و لاغری فرشته چیست؟- ژن سبز

در این بخش کمی به عقب بر می‌گردیم و به طور کلی به موضوع قرص‌ها و کپسول‌های لاغری و چاقی می‌پردازیم. البته این بخش بیشتر با نگاه به قرص‌ها و کپسول‌هایی است که تایید علمی بر آن‌ها صورت نگرفته است و معمولا ً نیز در عطاری‌ها عرضه می‌شوند.

به نقل از سایت آفتاب نیوز و به گفته اکبر خزایی مربی بین‌المللی فدراسیون جهانی IFBB معمولاً محتوای قرص‌های لاغری شامل برخی مواد گیاهی ملین و ضدیبوست و یا مدر هستند.

موادی که وزن شما را پایین می‌آورند اما نه با چربی سوزی! بلکه با کاهش آب بدن شما این کار را می‌کنند.

اینجاست که می گویند”ترازوها گاهی دروغ می گویند.

قرص‌های چاقی نیز به گفته آقای اکبر خزایی گاهی شامل ترکیبات کورتون مانند دگزامتازون، سیتروهپتادین، اوکسی‌متالون و سایر استروئیدهای متابولیک خوراکی و… هستند که بسیار پرخطر بوده و عوارضی مانند پوکی استخوان، عقیمی، بیماری‌های اعصاب و روان، جوش‌های صورت و بدن و صدها مشکل دیگر را به وجود می‌آورند.

البته این نکته هم باید گفت که تمام مکمل‌ها و داروهایی که در این زمینه وجود دارند مضر و خطرناک نیستند.

چه باید کرد؟

اگر کمی منطقی به مسئله فکر کنید، خودتان پاسخ را پیدا می‌کنید.

به نظر شما چربی‌هایی که در طولانی مدت در بدن خود ذخیره کرده‌اید، می‌شود به سرعت افسانه‌ای از بین برد؟

به نظر شما چنین روشی پایدار خواهد بود؟

چه فایده دارد شما با روشی غیرمنطقی و انفجاری مانند رژیم‌های منسوخ و غلط (مثل رژیم کانادایی) وزن خود را پایین بیاورید و سپس با برگشتن به سمت عادات غلط خود چاق‌تر از قبل شوید!

با قرص‌هایی که وزن شما را پایین بیاورند اما با کنار گذاشتن آن‌ها دوباره چاق شوید! قرص‌هایی که هیچ نمی‌دانید چه عوارضی ممکن است داشته باشند.

افزایش وزن و حجم با دارو و حجم دهنده‌های غیر معمول به چه قیمت؟ به قیمت عوارضی که شاید تا انتهای زندگی همراه شما باشند؟

سبک زندگی خود را اصلاح کنید.

مصرف قرصهای لاغری و چاقی فرشته، ممنوع- ژن سبز

بهترین و موثرترین روشی که از بدو شروع فعالیت ژن سبز سعی کرده‌ایم معرفی کنیم، اصلاح عادات غلط و سبک زندگی است.

پیشنهاد ژن سبز : اگر به دنبال اصلاح عادات بد خود هستید، به شما پیشنهاد می کنیم که مقاله “۷ عادت خوب برای زندگی سالم” را که در این سایت وجود دارد، مطالعه کنید.

تنها همین راه حل می‌تواند تضمین زندگی سالم، شاداب و موفقی را برای شما داشته باشد.

زمانی که تغذیه، فعالیت و خواب و استراحت شما به درستی تنظیم شوند و در کنارش آگاهی و دانش خود را نیز بالا ببرید، قطعاً می‌توانید تا انتهای زندگی مطمئن باشید زندگی خوبی خواهید داشت.

کسانی که به زندگی، سلامتی و تناسب اندام خود اهمیت می‌دهند، به سایرین این پیام را منتقل می‌کنند که می‌توانند برای آن‌ها نیز اهمیت قائل شوند؛ اما کسی که حتی برای خود ارزش قائل نیست چگونه می‌تواند به کسی ثابت کند برای او ارزش قائل است؟

پیشنهاد ژن سبز : در صورتی که در تنظیم یک سبک زندگی عالی و سالم نیاز به کمک دارید، ما می‌توانیم به شما کمک کنیم. تنها کافیست به پشتیبانی ژن سبز پیام دهید و یا در انتهای همین مطلب درخواست خود را کامنت کنید.

همه قرص‌ها و مکمل‌ها بد نیستند.

در انتهای مطلب بهتر است اشاره کنیم همه مکمل‌ها و داروهای لاغری و چاقی بد نیستند و هر کدام نیاز به بررسی و نقد جداگانه ای دارند که در مطالب متعددی که در بخش “مکمل‌ها و داروها” منتشر کرده‌ایم برخی از آن‌ها قابل دسترسی هستند.

حتی مکمل‌های مفید نیز باید در دوزهای مشخصی که مناسب شخص شما باشند تجویز شوند و همچنین با برنامه غذایی و ورزشی شما هماهنگ باشند.

تمام مطالبی که در مورد قرص لاغری و چاقی فرشته عنوان شد، به نقل از سایت خبری آفتاب نیوز صورت گرفته است (منبع: کپسول فرشته نخورید) و ما هیچ ادعایی نسبت به این محصول نداریم چراکه تحقیقات کافی را در مورد آن صورت ندادیم. در حقیقت منبع درستی برای تحقیق در مورد این داروی ناشناخته در بازار وجود ندارد!

به نظر شما چنین روشی پایدار خواهد بود؟