دوتایی های شگفت انگیز(کراتین هدیه) با ارسال رایگان+خرید حضوری


دسته‌بندی کالاها

آیا تخم مرغ، کلسترول را افزایش می‌دهد؟

نویسنده: مدیرسایت
منتشرشده در: 22 فروردین 1401

اشتباهی درباره کلسترول

گاهی کلسترول توسط برخی افراد اشتباه در نظر گرفته می شود، برخی از مردم به اشتباه به لیپوپروتئین (لیپوپروتئین با چگالی بالا یا HDL، لیپوپروتئین “خوب” و LDL یا لیپوپروتئین با چگالی پایین، لیپوپروتئین “بد”  می گویند؛ اگرچه که هر دو این واژه ها بستگی به موقیت بدنی فرد دارد). در ادامه به توضیح دقیق موارد مرتبط خواهیم پرداخت.

افزایش کلسترول

پاسخ به اینکه آیا خوردن تخم مرغ این پارامتر را افزایش می دهد به فرد مورد نظر بستگی دارد – مصرف این ماده غذایی در برخی از افراد سبب افزایش کلسترول شده، اما این اتفاق برای همه لزوما رخ نمی دهد. برخی از افراد که به عنوان”hyperresponders و یا واکنشی” شناخته می شوند, تجربه افزایش کلسترول خون، LDL و HDL را پس مصرف تخم مرغ داشته اند. بررسی های اخیر نشان داده اند که هیچ همبستگی بین مصرف تخم مرغ و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و یا بیماری های مشابه وجوود ندارد.

مصرف تخم مرغ در چه زمانی می تواند بد باشد؟

هیچ مطالعه ای در مورد مصرف تخم مرغ بسیار بالا (بیشتر از 6 عدد در روز) موجود نیست، پس نمی توان نتیجه قطعی در ارتباط با مصرف زیاد آن در طول روز گرفت. این حجم از دریافت بدن می تواند بد، خوب، یا حتی بی اثر باشد.

اگر شما می خواهید تخم مرغ زیادی مصرف کنید و از دسته افراد hyperresponder هستید، و این تخم مرغ با یک رژیم غذایی سالم همراه نیست، ممکن است سطح HDL در خون شما کاهش یابد و به طور بالقوه خطر ابتلا به برخی بیماری ها را افزایش پیدا کند پس مراقب باشید.

در شرایط سلامتی خاص چه باید کرد؟

اگر با یک رژیم غذایی سالم به مصرف تخم مرغ می پردازید, این حجم دریافتی مواد مغذی می تواند خوب باشد حتی برای افرادی که به طور کامل از سلامت برخوردار نیستند. کاهش در وزن و کلسترول بد خون در افرادی که 3-4 تخم مرغ در طول روز می خورند به طور بالقوه دیده شده است.

چند نکته

  • تخم مرغ، زمانی که توسط افراد سالم در محدوده 1 تا 6 عدد در روز (برای تعداد بالاتر مطالعات دقیق موجود نیست) مصرف شود، معمولا تاثیر منفی بر چربی خون نمی گذارد.
  • در افراد سالم، تخم مرغ هرگز به طور مستقیم سبب افزایش خطر بیماری عروق کرونر قلب نشده است. صرفا به طور غیر مستقیم سبب افزایش کلسترول در گردش بدن می شود.
  • تخم مرغ، هنگامی که توسط افراد ناسالم در محدوده 1 تا 4 عدد در روز با یک رژیم کم حبوبات و کم کربوهیدرات سالم مصرف شود، تاثیر منفی بر کلسترول و لیپوپروتئین خون نمی گذارد و ممکن است در واقع آنها را بهبود بخشد (اگر چه رژیم غذایی کم حبوبات بیشتر احتمال به انجام این مورد دارد).
  • تخم مرغ، هنگامی که توسط افراد ناسالم و با کربوهیدرات به طور کلی بالا و رژیم غذایی ناسالم مصرف شود، قطعا وضعیت بدن را بدتر می کند و سبب جلوگیری از بهتر شدن سطح کلسترول خون و سطح لیپوپروتئین می شوند.

منبع: ?examine.com: Will eating eggs increase my cholesterol

مقالات مشابه

دیدگاه‌ها

مجموع دیدگاه‌ها:

شما هم درباره این کالا دیدگاه ثبت کنید

کاربر گرامی ، جهت درج دیدگاه لطفا با نام کاربری خود وارد شوید .

با ثبت دیدگاه و مشارکت در ارائه توضیحات این کالا، به سایر کاربران در انتخاب کمک کنید
خانه دسته‌بندی مجوزها حساب‌کاربری