دوتایی های شگفت انگیز(کراتین هدیه) با ارسال رایگان+خرید حضوری


دسته‌بندی کالاها

پروتئین چگونه باعث افزایش وزن می شود؟

نویسنده: مدیرسایت
منتشرشده در: 22 فروردین 1401

وزن ما چگونه افزایش پیدا می کند؟

اگر بخواهیم نحوه تاثیر پروتئین برافزایش وزن را بررسی کنیم در ابتدا باید بدانیم به طور کلی وزن بدن چگونه و به چه دلیلی افزایش می یابد.

به طور کلی اگر میزان کالری دریافتی فرد بیشتر از میزان مورد نیاز بدن باشد، این کالری اضافی می تواند موجب افزایش وزن شود. این تعامل ما با کالری اضافی و نحوه ی دریافت آن است که می تواند تعیین کننده باشد این افزایش وزن در اثر افزایش عضله باشد یا بافت چربی!

ژن سبز با بررسی این موضوع سعی کرده اطلاعات خوبی در اختیار ورزشکاران قرار دهد.

 

مطالعه ای در باب تاثیر پروتئین بر افزایش وزن

در مطالعه ای که توسط انجمن پزشکی آمریکا انجام شد، عده ای ورزشکار را مورد بررسی قرار دادند و در برنامه ی غذایی هر کدام 1000کالری اضافه قرار دادند. این عده به سه قسمت تقسیم شدند، کالری اضافی دسته ی اول از پروتئین بود، دسته ی دوم پروتئین متعادل و به اندازه ی مناسب و دسته ی سوم، پروتئین کمتری نسبت به میزان مورد نیاز دریافت کردند.

 

نتایج مطالعه بر روی این سه دسته چه بود؟

هر سه دسته به افزایش وزن دست یافتند، اما میزان افزایش وزن دسته ی سوم از همه کمتر بود. بررسی های بیشتر نشان داد عامل افزایش وزن این سه دسته نیز متفاوت بود، به این صورت که افراد دسته ی سوم که از پروتئین کمتری برخورداد بودند، بافت چربی بیشتری به دست آورده و میزانی از عضله خود را نیز از دست دادند!! در واقع برایند کاهش عضله و تجمع چربی در این افراد منجر به افزایش وزن کمی شد. اما نکته حائز اهمیت این است که این افراد قطعا ضرر کرده اند چرا که عضله ارزشمند را از دست داده و چربی مضر را به دست آوردند. دو دسته ی اول و دوم به بهترین افزایش وزن دست یافتند به این صورت که وزن اضافه شده به آن ها بیشتر در نتیجه افزایش بافت عضله بود و مقدار خیلی کمی چربی!

 

نکات کلیدی و نتیجه گیری در مورد پروتئین

  1. همانطور که در نتیجه مطالعات توضیح دادیم، دسته ی اول و دوم که یکی میزان پروتئین بیش از حد نیاز و یکی به اندازه مناسب مصرف نمودند، هر دو به افزایش حجم عضله و میزان وزن دست یافتند. پس همان میزان متعادل نیز کارگشا می باشد.
  2. میزان کم پروتئین مصرفی می تواند سبب از دست دادن حجم عضله شود.
  3. همچنین در صورت مصرف کم از پروتئین، ممکن است بافت چربی در بدن شما افزایش یابد.
  4. پروتئین یکی از موارد مهم و ضروری در رژیم غذایی می باشد. مصرف آن را به میزان مناسب در برنامه غذایی خود داشته باشید.
  5. مصرف بیش از حد پروتئین کمکی به افزایش بیش از حد حجم و وزن نمی کند، از طرفی می تواند سبب بروز عوارضی برای بدن باشد. پس از مصرفی افراطی آن پرهیز کنید.توجه داشته باشید که مقادیر اضافه پروتئین نیز به فرم چربی ذخیره خواهد شد.

 

برای دریافت اطلاعاتی نظیر میزان مصرف پروتئین و عوارضی که در پی مصرف بیش از حد آن به وجود می آید مطلب “3 نکته مهم در مورد پروتئین” را بخوانید.

مقالات مشابه

دیدگاه‌ها

مجموع دیدگاه‌ها:

شما هم درباره این کالا دیدگاه ثبت کنید

کاربر گرامی ، جهت درج دیدگاه لطفا با نام کاربری خود وارد شوید .

با ثبت دیدگاه و مشارکت در ارائه توضیحات این کالا، به سایر کاربران در انتخاب کمک کنید
خانه دسته‌بندی مجوزها حساب‌کاربری