دوتایی های شگفت انگیز(کراتین هدیه) با ارسال رایگان+خرید حضوری


دسته‌بندی کالاها

مکمل آمینو وی چیست

نویسنده: مدیرسایت
منتشرشده در: 22 فروردین 1401

مکمل آمینو وی چیست

مکمل آمینو وی طیف گسترده ای از آمینواسیدهای ضروری و غیرضروری و شاخه دار بهمراه مواد مغذی ضروری دیگر را داراست و گزینه بسیار مناسبی برای رشد و تقویت عضلات می باشد و نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در بدنسازی ایفا می کند.

آمینو وی به ۴ شکل قرص، مایع، کپسول و پودر عرضه می شود. مصرف آمینو وی در بدن سازی به افزایش سطح انرژی، افزایش سوخت چربی، ساخت عضله، افزایش قدرت و سرعت بخشیدن به ریکاوری بعد از تمرین کمک زیادی می کند. مکمل آمینو وی به‌ طور مستقیم در بافت عضلانی جذب می شود و سوخت فوری بدن را برای شما فراهم می کند.

 

مکمل آمینو وی

 

بهترین زمان مصرف آمینو وی

بهترین زمان مصرف آمینو وی قبل از تمرین، بعد از تمرین و صبح بعد از بیدار شدن از خواب و با شکم خالی است. اگر این مکمل را قبل از تمرین مصرف کنید توان و استقامت عضلات شما بالا می رود و عملکرد بهتری خواهید داشت. در این صورت توان انجام فعالیت های شدید بدنی را بدست می آورید.

چنانچه مکمل آمینو وی بعد از تمرین مصرف شود به ریکاوری بهتر بدن و عضله سازی کمک می کند.

اگر تمرین‌های بدنسازی شما سنگین و طولانی است و بیشتر از ۹۰ دقیقه طول می‌کشد، در زمان انجام تمرینات هم می‌توانید دوز مناسبی از مکمل را دریافت کنید.

پس انتخاب بهترین زمان مصرف به هدف شما بستگی دارد. همچنین می توانید با فرد متخصص در این حوزه مشورت نمایید.

 

طریقه مصرف قرص آمینو وی

طریقه مصرف قرص آمینو وی معمولا بر روی بسته بندی آن درج شده است تا با توجه به دوز موجود، بهترین مقدار از مکمل آمینو وی به شما برسد. معمولا ۴ عدد قرص قبل از تمرین و 4 عدد قرص نیم ساعت بعد از تمرین استفاده می شود.

فراموش نکنید که این مکمل باید با آب زیادی میل شود که مواد اضافی حاصل از متابولیسم و سوخت و ساز پروتئین از بدن دفع شود و در زمان انجام تمرینات اختلال عضلانی رخ ندهد.

 

خواص آمینو وی در بدنسازی

آمینو وی به دلیل خاصیت آنابولیکی می‌تواند مقادیر زیادی پروتئین تامین کند و منجر به حفظ و تقویت حجم و توده عضلانی شما شود. آمینو وی طیف گسترده ای از آمینواسیدهای ضروری و غیرضروری را داراست و می‌تواند در عضله سازی، ریکاوری و تقویت سیستم ایمنی بدن به شما کمک کند.

بدن سازان برای به دست آوردن آمینواسیدهای مورد نیاز خود به منظور افزایش قدرت، ریکاوری بهتر، رشد و نگهداری توده های عضلانی به مواد غذایی و مکمل هایی رو می آورند که حاوی این مواد باشد و به همین دلیل از منابع لبنی به عنوان یکی از منابع پروتئینی مفید در برنامه غذایی خود استفاده می کنند.

 

خرید مکمل ورزشی

 

آمینو وی برای لاغری

بعضی افراد از آمینو وی برای لاغری استفاده می کنند. آمینو اسیدها به چربی سوزی کمک می کنند، پس در نهایت منجر به کاهش وزن و لاغری می شوند. استفاده از آمینو اسیدها برای زنانی که در سن یائسگی هستند کمک می کند که چربی های شکمی کم شود. استفاده از این مکمل ها توهم سیری ایجاد می کند و از پرخوری بیهوده جلوگیری می کند و به همین دلیل کالری دریافتی را کمتر کرده و باعث لاغری می شود.

 

عوارض قرص آمینو وی

قبل از هر چیز باید از اصالت کالایی که خریداری می کنید مطمئن باشید چون امکان بروز علائم ناخوشایند وجود دارد. همچنین دوز مصرفی شما باید به اندازه نرمال باشد. مصرف بیش از حد بهترین مکمل ها هم بدون عوارض نخواهد بود و احتمال بروز أنواع مشکلات کبد، کلیه و مشکلات گوارشی وجود دارد. اگر بخواهیم بصورت خلاصه عوارض مکمل آمینو وی را لیست کنیم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • گرفتگی عضلانی
  • اختلال در تنفس
  • حالت تهوع و اسهال
  • ایجاد مشکلات کلیوی
  • تأثیر منفی بر روی کبد
  • ایجاد مشکلات گوارشی
  • بروز علائم آلرژی
  • افزایش میزان قند خون

 

فرق امینو بیف با امینو وی

آمینو بیف یکی از آمینواسیدهای خالصی است که در گوشت قرمز وجود دارد. برای دریافت مقدار بیشتری از آمینو بیف می توانید از مکمل هایی که در خود آمینو بیف دارند استفاده نمایید. همانطور که اشاره شد آمینو بیف از پروتئین گوشت حاصل می شود و سپس مواد مغذی دیگری هم به آن اضافه می شود تا یک منبع غذایی غنی و مفید را برای شما فراهم کند.

مکمل آمینو بیف ترکیب مهمی از آمینواسیدهای موجود در گوشت خالص گاو است، اما آمینو وی از پروتئین آب پنیر تهیه شده است و منبعی از اسید های آمینه ضروری، غیر ضروری و اسید های آمینه شاخه دار است.

مصرف مکمل آمینو بیف تاثیرات قابل توجهی بر سلامت شما خواهد داشت که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک به تقویت و رشد عضلات
  • بهبود ریکاوری بدن بعد از انجام تمرینات ورزشی
  • کاهش خستگی حین تمرین
  • افزایش استقامت بدن برای انجام أمور مختلف، خصوصا ورزش
  • افزایش سطح انرژی برای انجام تمرینات ورزشی
  • فراهم کردن آمینواسیدهای مورد نیاز بدن
  • جلوگیری از تخریب عضلات و کاهش حجم عضلات
  • مفید در سنتز پروتئین در ماهیچه ها

 

خرید مکمل بدنسازی

 

تداخل دارویی آمینو وی

آمینو وی دارای مقدار زیادی BCAA است، به همین دلیل داروهای کاهش قند خون با مکمل BCAA واکنش داده و قند خون را پایین می آورند، BCAA هم که سطح گلوکز خون را پایین می آورد،  بنابراین در ترکیب با داروهای دیابت تأثیر آن بیشتر می شود. پس توصیه می کنیم مکمل آمینو وی را با داروهایی از جمله دیازوکساید، کورتیکواستروئیدها و هورمون های تیروئیدی استفاده نکنید.

 

آمینو وی برای چه افرادی مناسب است ؟

با توجه به اینکه آمینو وی مقدار زیادی آمینو اسید ضروری و غیر ضروری دارد برای دوره چربی سوزی گزینه مناسبی هستند.

پس کسانی که به دنبال حجم خشک هستند یا در دوران چربی سوزی به سر می برند میتوانند از این مکمل استفاده نمایند. همچنین گزینه خوبی برای دوران حجم هستند زیرا آمینواسید بدن را تامین می کنند.

بیشتر ورزشکاران به مصرف این مکمل ها علاقمند هستند، ولی هر شخص دیگری که همین اهداف را دنبال می کند می تواند از این مکمل استفاده کند. البته به هیچ عنوان نباید جایگزین رژیم غذایی متعادل و متنوع شود.

 

انوع مکمل ورزشی

مقالات مشابه

دیدگاه‌ها

مجموع دیدگاه‌ها:

شما هم درباره این کالا دیدگاه ثبت کنید

کاربر گرامی ، جهت درج دیدگاه لطفا با نام کاربری خود وارد شوید .

با ثبت دیدگاه و مشارکت در ارائه توضیحات این کالا، به سایر کاربران در انتخاب کمک کنید
خانه دسته‌بندی مجوزها حساب‌کاربری