دسته‌بندی کالاها

تاثیر قرص شوید بر کاهش چربی خون و لاغری

نویسنده: مدیرسایت
منتشرشده در: یکشنبه, 18 آذر 1397

[زمان تقریبی مطالعه 5 دقیقه]

چاقی و چربی خون دو عامل مهم مرگ و میر

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO)، امروزه دیگر بیماری‌های عفونی نظیر وبا و طاعون، اولین عامل مرگ و میر انسان‌ها نیستند؛ بلکه بیماری‌های مزمن، در کشتن انسان‌ها گوی سبقت را ربوده‌اند و به اولین عامل مرگ و میر در دنیا تبدیل شده‌اند.

4 عامل اصلی مرگ و میر!

4 بیماری مزمن در صدر جدول عوامل مرگ انسان‌ها قرار دارند که سر دستهٔ آن‌ها بیماری‌های قلبی عروقی هستند؛ بعد از آن به ترتیب سرطان، دیابت و چاقی بیشترین نقش را در مرگ انسان‌ها دارند (البته تصادفات و سوانح در این رتبه‌بندی لحاظ نشده است).

این آمار در کشور ما نیز صدق می‌کند. کافی است شما به علت مرگ نزدیکان و آشنایان خود نگاهی کنید، آنگاه خواهید دید که اکثر آن‌ها در اثر ایست قلبی از دنیا رفته‌اند.

بیماری‌های قلبی عروقی طیف گسترده‌ای دارند. فشار خون بالا، چربی و کلسترول خون بالا، تنگی دریچه‌های قلبی، گرفتگی عروق تغذیه کننده (کرونر) قلب و… همگی جزو بیماری‌های قلبی عروقی به حساب می‌آیند.

مشاهده قیمت و خرید بهترین محصولات لاغری از داروخانه آنلاین ژن سبز

پیشنهاد مطالعه : برای کاهش بیماری های قلبی چه غذایی بهتر است؟

در این بین، بالا بودن چربی خون (هایپرلیپیدمی)، جز شایع‌ترین و خطرناک‌ترین آن‌هاست و در صورت عدم کنترل، می‌تواند به گرفتگی عروق قلب منجر شود که مرحلهٔ آخر آن ایست قلبی است. به همین دلیل ما قصد داریم در این مقاله به معرفی قرص شوید که می‌تواند در کاهش چربی و کلسترول خون و درمان هایپرلیپیدمی مؤثر باشد، بپردازیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • هایپرلیپیدمی یا چربی خون بالا چیست؟

  • قرص شوید برای درمان چربی خون

  • آیا قرص شوید به تنهایی باعث درمان چربی خون می‌شود؟

هایپرلیپیدمی یا چربی خون بالا چیست؟

در برگه آزمایش خون، دو فاکتور نشان‌دهنده میزان چربی خون هستند. یکی مقدار تری گلیسرید (که به اختصار آن را بصورت TG می‌نویسند) و دیگری مقدار کلسترول خون است که بطور کلی به مجموع آن‌ها چربی خون گفته می‌شود.

تری گلیسرید در اثر مصرف زیاد کربوهیدرات‌های ساده نظیر قند و شکر بالا می‌رود؛ اما کلسترول خون در اثر دریافت بیش از حد چربی‌های جامد (مانند چربی‌های حیوانی، کره و چربی لبنیات) و ترانس (نظیر روغن‌های جامد نباتی) افزایش می‌یابد.

  • عدد مربوط به کلسترول خون، مجموع مقدار LDL و HDL است.

LDL را به دلیل نقشی که در ایجاد گرفتگی عروق دارد، اصطلاحاً «کلسترول بد» می‌نامند. اما چون HDL می‌تواند از گرفتگی عروق جلوگیری کند، به آن «کلسترول خوب» می‌گویند.

مصرف بی‌رویه چربی‌های جامد مانند روغن‌های حیوانی و همچنین غذاهای سرخ کردنی، باعث بالا رفتن میزان LDL خون می‌شود.

اما برخی از افراد دچار هایپرلیپیدمی ارثی (خانوادگی) هستند، یعنی به‌طور مادرزادی در یک آنزیم مربوط به تنظیم چربی خون، نقص دارند.

هر چه نسبت LDL به HDL بیشتر باشد، احتمال گرفتگی عروق بالاتر رفته و احتمال سکته قلبی در فرد نیز بالاتر است.احتمال گرفتگی عروق در کسانی که بصورت مادرزادی چربی خون بالایی دارند، بیشتر است در حدی که احتمال دارد در سنین جوانی دچار این عارضه شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چربی خون، می توانید به مطلب چربی خون در بدن، چه علائم و عوارضی دارد؟ مراجعه کنید.

قرص شوید برای درمان چربی خون

قرص شوید برای درمان چربی خون -ژن سبز

در بین درمان‌های مختلف، مصرف گیاهان دارویی یکی از مواردی است که امروزه استفاده از آن در حال افزایش است.

استفاده از این گیاهان، ریشه در فرهنگ ما دارد و از زمان قدیم مرسوم بوده است. با مراجعه به بخش درمان چربی خون در کتب طب سنتی و قدیمی، به اسم گیاه شوید برای چربی خون برخورد می‌کنیم.

البته برای شوید خواص دیگری از جمله درمان سوء هاضمه، عفونت‌های گوارشی و… نیز نوشته‌اند. همین اشارهٔ کتب طب سنتی به اثر درمانی شوید بر درمان چربی خون سبب شد تا دانشمندان کشورمان بر روی اثر این سبزی تحقیق کنند این مطالعات در نهایت به تولید قرص شوید ختم شدند.

بر اساس آخرین مطالعه‌ای که در این زمینه، روی موش‌های نر با چربی خون بالا، انجام شد، عصاره گیاه شوید، به نام « آنتوم »، فاکتورهای خونی نظیر LDL و TG را کاهش داده بود.

مطالعه دیگری که در ژاپن بر روی همین گیاه انجام شده بود، نشان داد که شوید از طریق تأثیر بر مسیر تولید کلسترول و چربی در سلول‌های کبدی، میزان تولید کلسترول را در بدن کاهش داده و در نهایت موجب کاهش سطح چربی خون می‌شود.

نکته جالب در مورد تحقیقات انجام شده بر روی اثر عصاره شوید یا همان آنتوم، این است که اکثر مطالعات در ایران انجام شده‌اند و تعداد معدودی از آن‌ها مربوط سایر کشورها است.

به منظور اثبات کامل تاثیرات قرص شوید روی چربی خون، باید تحقیقات گسترده و بسیار زیادی بر روی گروه‌های مختلف (از موش‌های آزمایشگاهی گرفته تا جمعیت‌های بزرگ انسانی) انجام شود تا خواص قرص شوید تأیید شوند.

قرص شوید (آنتوم) نیز از این قاعده مستثنی نیست و نیاز به تحقیقات بیشتری برای اثبات تاثیرات آن روی چربی خون می‌باشد.

تا زمانی که تأیید نهایی قرص شوید از سمت مراجع قانونی مانند وزارت بهداشت یا FDA آمریکا صادر نشده است، استفاده از آن به جای داروی اصلی که پزشک تجویز کرده، درست نیست و این امکان وجود دارد که آسیب جدی به بدن فرد وارد کند.

 

آیا قرص شوید به تنهایی باعث درمان چربی خون می‌شود؟

این نکته را مدنظر داشته باشید که اگر پزشک داروی خاصی را برای چربی خون شما تجویز کرده است، قرص شوید صرفاً به عنوان درمان کمکی در کنار داروی اصلی است و نباید در زمان مصرف آن، داروهای خود را خودسرانه قطع کنید.

هرچند اثرات کاهش چربی خون توسط قرص شوید ثابت شده است اما نیاز به بررسی‌های بیشتر برای پی بردن به تاثیرات دارو در دراز مدت، عوارض جانبی دراز مدت و... وجود دارد.

آیا قرص شوید لاغر می کند؟

اگر دنبال درمانی هستید که اثرش حتی از داروهای شیمیایی هم بیشتر باشد، آن درمان، پیروی از یک الگوی غذایی سالم است.

معمولاً افرادی که چربی خون بالایی دارند، اضافه وزن نیز دارند (البته به استثناء بیماران مادرزادی). در صورتی که این افراد از یک دوره رژیم کاهش وزن پیروی کنند در مدت کوتاهی میزان چربی خون و بدن آن‌ها کاهش می‌یابد، به طوری که دیگر نیاز به مصرف قرص شوید نخواهند داشت.

سوالی که با آن زیاد مواجه می‌شویم، طریقه مصرف قرص شوید برای لاغری است.

در جواب باید بگوییم پیشنهاد ما به جای مصرف خودسرانه قرص شوید، پیروی از رژیم غذایی کم کالری در کنار ورزش و مصرف انواع روغن‌های گیاهی مایع، به خصوص روغن زیتون است. البته در این رژیم سبزیجات و میوه‌ها نباید فراموش شوند. این رژیم غذایی می‌تواند حتی بدون نیاز به دارو و قرص شوید تا حدود زیادی میزان چربی بدن و سایر عوامل خطر بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

در انتها توجه کنید اگر پزشک قرص شوید را برای درمان شما در کنار رژیم غذایی خوب توصیه کرد مصرف آن مشکلی ندارد. اما اگر خودسرانه قرص شوید برای کاهش چربی خون را مصرف می‌کنید؛ حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت نمایید. زیرا مصرف خودسرانه هر نوع قرص، اعم از قرص شوید، می‌تواند به بدن شما آسیب بزند.

دیدگاه‌ها

مجموع دیدگاه‌ها:

شما هم درباره این کالا دیدگاه ثبت کنید

کاربر گرامی ، جهت درج دیدگاه لطفا با نام کاربری خود وارد شوید .

با ثبت دیدگاه و مشارکت در ارائه توضیحات این کالا، به سایر کاربران در انتخاب کمک کنید
خانه دسته‌بندی مجوزها حساب‌کاربری