دوتایی های شگفت انگیز(کراتین هدیه) با ارسال رایگان+خرید حضوری


دسته‌بندی کالاها

با غذاهای چاق کننده لاغر شوید!!

نویسنده: مدیرسایت
منتشرشده در: 22 فروردین 1401

غذاهای خوشمزه و اغواکننده به نظر می رسد که در هر لحظه مشغول خودنمایی هستند، به خصوص وقتی که شما در جهت لاغری تلاش می کنید. اما بسیاری از غذاهایی که در موردشان حرف های خوبی زده نمی شود و عامل چاقی معرفی می شوند، آنقدر هم بد نیستند. در ادامه ی مقاله یاد بگیرید که چه راه های خوشمزه و هوس انگیزی می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

 

تخم مرغ

زمانی که صحبت از غذاهای سالم می شود، کمتر غذایی است که بتواند به اندازه ی تخم مرغ مورد توجه و صحبت قرار بگیرد. تحقیقات اخیر بیان می کند که یک تخم مرغ در هر روز برای اکثر افراد بالغ بی خطر و مغذی خواهد بود و اگر شما تخم مرغ را در وعده ی صبحانه ی خودتان بگنجانید، احتمال کاهش وزن خود را بیشتر خواهید کرد. چرا که تخم مرغ حاوی پروتئین است، ماده ای که هضم آن احتیاج به زمان دارد. میل کردن پروتئین در صبح معده ی شما را پر نگه می دارد، در نتیجه شما در ادامه ی روز غذای کمتری خواهید خورد.

 

استیک

برای سال ها متخصصین سلامت به ما هشدار داده اند که گوشت قرمز کمتری مصرف کنیم. اما استیک همیشه منجر به چاقی نخواهد شد. در حقیقت، برش کوچکی از گوشت گاو نسبت به میزان مشابه از سینه ی مرغ بدون پوست، چربی اشباع شده ی بیشتری دارد. استیک نیز مانند تخم مرغ حاوی پروتئین است و می تواند برای زمان طولانی تری شما را سیر نگه دارد. برای مصرف میزان بالای پروتئین با چربی کمتر، فیله یا گوشت راسته را در برش های نازک و به اندازه ی کف دستتان مصرف کنید.

 

پاستا

به جای آنکه در زمان رژیم غذایی از مصرف پاستا پرهیز کنید، روش را به سمت مصرف غلات کامل و وعده های کوچک تغییر دهید. تحقیقات نشان می دهد، افرادی که چندین وعده غذایی از غلات کامل در هر روز مصرف می کنند، احتمال اینکه لاغر بشوند و وزن متناسب خود را حفظ کنند بیشتر است. بنابر یک تحقیق، مصرف غلات کامل نسبت به غلات تصفیه شده، همچنین می تواند به سوزاندن چربی های شکمی کمک کند.

 

آجیل

ممکن است که میزان چربی آجیل بالا باشد، اما چربی آن از نوع خوبی است. همچنین سرشار از مواد مغذی، پروتئین و فیبر می باشند که به ثبات قند خون می تواند کمک کند. البته که با مصرف یک مشت از آجیل شما چند گرم چربی بیشتری به بدنتان خواهید رساند، اما ارزشش را دارد، چراکه شما را از مصرف شیرینی های مختلف منع می کند. حتی کره ی بادام زمینی نیز می تواند برای رژیم مناسب باشد. براساس نتایج یک تحقیق، افرادی که روزانه به اندازه ی یک مشت آجیل مصرف می کنند، لاغر هستند و حتی عمر طولانی تری دارند.

 

پنیر

معمولا افرادی که رژیم غذایی می گیرند، تلاش می کنند تا با حذف غذاهای لبنی سرشار از کلسیم، میزان کالری مصرفی را کاهش دهند، اما بعضی از تحقیقات نشان می دهد که این روش اشتباه است. یک نظریه این است که وقتی بدن کلسیم کافی را دریافت کند، چربی بیشتری را می سوزاند، پس مصرف پنیر، ماست و شیر کم چرب احتمالا منجر به کاهش وزن خواهد شد. به نظر نمی آید مکمل های کلسیم فواید مشابه را به دنبال داشته باشند، بنابراین رژیم غذایی که سرشار از لبنیات است احتمالا عناصر دیگری نیز در عملکرد خود دارد. غذاهای لبنی همچنین سرشار از پروتئین هستند که به احساس سیری شما کمک می کند.

 

قهوه

قهوه تنها زمانی بد محسوب می شود که شما آن را بیش از حد مصرف کنید (3 الی 5 فنجان در روز) یا ترکیب قهوه با خامه و شکر یا سایر مواد خوش طعم. قهوه را ساده و تلخ و بدون چربی و کالری اضافه مصرف کنید. قهوه را رژیمی مصرف کنید. برای اضافه کردن کلسیم و ویتامین D و شیرینی، قهوه را با شیر بدون خامه مخلوط کنید.

 

غذا های به ظاهر بد، اما وعده هایی واقعا خوب

غذاهای به ظاهر نامناسب برای لاغری شما، می تواند بخشی از برنامه ی کاهش وزن شما باشد، اما به شرط اینکه شما به وعده ی کوچک و مختصر بسنده کنید. در حقیقت، متخصصین تغذیه مخالف ممنوع کردن غذای های مورد علاقه ی شما هستند. محروم کردن خودتان از غذاهایی که مورد علاقه ی شماست، می تواند منجر به شکست شود. روش بهتر این است که میزان آن ها را محدود کنید، مثلا مصرف تنها یک تیکه شکلات در روز و پایبندی به آن.

 

منبع: www.webmd.com

مقالات مشابه

دیدگاه‌ها

مجموع دیدگاه‌ها:

شما هم درباره این کالا دیدگاه ثبت کنید

کاربر گرامی ، جهت درج دیدگاه لطفا با نام کاربری خود وارد شوید .

با ثبت دیدگاه و مشارکت در ارائه توضیحات این کالا، به سایر کاربران در انتخاب کمک کنید
خانه دسته‌بندی مجوزها حساب‌کاربری