محافظت از پوست سر، روش های مراقبتی و کوتاه کردن مو

همه چیز با داشتن پوست سری سالم شروع می شود. از وقتی که موهای شما از روی پوست سرتان شروع به رشد می کنند، این وظیفه ی شماست که از آن مراقبت کنید. پوست سر شما، در حقیقت، بخشی بر روی سر شماست که موهای شما از آنجا رشد می کنند، پس تعجب برانگیز نخواهد بود که مراقبت از پوست سر، برای تقویت رشد سالم مو، اساسی باشد.

رشد سریع تر مو، بخشی از عامل چرخش خوب خون در بدن است. چرخشی که می توان با ماساژ روزانه ی پوست سر آن را بیشتر کرد. لازم نیست که ماساژ سر، کاری زمان گیر باشد، فقط با انگشت هایتان، پوست سرتان را با حرکت های دایره ایی، حدود 5 دقیقه ماساژ دهید. اگر دوست داشتید، می توانید از روغن های طبیعی ماساژ هم مثل روغن نارگیل استفاده کنید. عوامل مهم دیگر برای اینکه مطمئن شوید که پوست سرتان سالم خواهد بود، عبارتند از: پرهیز از محصولات مصنوعی، استفاده از محصولات مناسب، پرهیز از گرمای شدید و داشتن یک رژیم غذایی متعادل.

روش های مراقبت از مو

روش های مراقبتی نیز اهمیت زیادی دارند. زمانی که از روش های مراقبتی صحبت می شود، فقط منظور ما، اشاره به مدل موهای به خصوصی نیست، چرا که تفاوت بسیاری بین این دو موضوع وجود دارد. بستن مو و یا شینیون کردن، روش های بسیار خوبی هستند، اما با منظور مقاله از طرح این موضوع متفاوت است.

فرآیند روش های مراقبتی که به آنها اشاره می شود، در حقیقت در این مورد است که مطمئن شوید، مرتبا کارهایی را انجام می دهید که از موهایتان در مقابل آسیب ها، محافظت می کند. پس این فرآیند بیشتر مربوط به شکل دادن به موهای شماست، نه اینکه شما تصمیم بگیرید که موهایتان را به چه مدل ببندید. برای مثال، اگر شما می خواهید که به موهایتان گرما بدهید ( از طریق سشوار یا راه های دیگر )، یک تعداد مراقبت های احتیاطی وجود دارد که لازم است تا به منظور جلوگیری از احتمال آسیب های ناشی از حرارت، انجام شود.

یکی از کارهایی که ممکن است انجام دهید، استفاده از محافظ حرارتی است؛ اما برای محافظت واقعی از آسیب های حرارتی، کارهای زیادی دیگری نیز وجود دارد که ممکن است مایل باشید تا آنها را هم مد نظر قرار دهید. شاید در شروع این مطلب به نظر کلیشه ایی باشد، چرا که اخیرا ممکن است در خیلی جاها، با این موضوع مواجه شده باشید، اما موضوع بر سر افزایش میزان کارهای مفید برای موهایتان و حذف کارهای مضر است.

انتهای موهای شما، پیرترین بخش های مو هستند. اگر شما واقعا موهای بلندی می خواهید، باید تلاش کنید تا بخش های انتهایی موی شما سالم بماند. پس، یکی از کلیدهای اولیه، برای دست یابی به موهای بلند، مفهوم مراقبت از طول مو است. اگر با احتیاط با موهایتان رفتار نکنید، احتمال شکستن آن بیشتر می شود و شما با رشد موهای بلند، به مشکل بر خواهید خورد. هر دفعه که شما، موهایتان را لمس می کنید، موی شما ضعیف تر می شود. به همین دلیل است که افراد بسیاری، میزان کم تماس دست با مو و همچنین روش های مراقبتی را پیشنهاد می کنند (مدل موهای به خصوص).

در آخر، صحبتی در مورد کوتاه کردن مو

تنها زمانی که ضروری است، موهایتان را کوتاه کنید. لطفا موهایتان را هر ماه و یا در بازه های مشخص کوتاه نکنید. تقریبا همیشه، این یک توصیه ی بد است. کوتاه کردن موهایتان، باعث رشد آن نمی شود، فقط آن را کوتاه تر می کند.

به علاوه، اگر شما در نظر بگیرید که رشد متوسط مو حدودا 1.25 سانتی متر در ماه است، پس احتمالا اگر شما هر ماه موهایتان را کوتاه می کنید، همه یا بیشتر موهای رشد کرده را کوتاه خواهید کرد. پیشنهاد می شود که به دنبال تار موهایی باشید که انتهای آنها شکسته است، و با احتیاط، اگر نیاز است آن ها را کوتاه کنید. این کار، در نهایت از احتمال ایجاد مشکل به دلیل شکستگی در انتهای مو، برای دست یابی به اهداف رشد مو، جلوگیری می کند.

همچنین، بنا به دلایل مختلف، موهایتان را وقتی که خشک است، کوتاه کنید، چرا که امن ترین روش برای کوتاه کردن است و میزان آسیب زدن به تارهای مو کمتر می شود.

راز روش شانه کردن که به حفظ طول مو کمک می کند

  Hair_Fitshape

 

بعضی از مدل موها که می توانید از آنها استفاده کنید، نیاز زیادی به لمس کردن مو و یا شانه کردن ندارند، اما برای مدل موهای زیاد دیگری لازم است که موهایتان را بیشتر شانه کنید. فقط این موضوع را در ذهن داشته باشید، که شانه کردن به شیوه‌ای نامناسب، می تواند باعث آسیب های آشکاری به موهای شما شود.

هیچ وقت موهایتان را بیش از مقداری که لازم است، شانه نکنید و همیشه از تمیز بودن شانه‌هایتان مطمئن باشید. کثیفی، مواد مختلف و روغن‌ها که بر روی شانه های کثیف انباشته می شوند نیز، می توانند به موهای شما آسیب بزنند.

از شانه های دندانه دار پهن استفاده کنید تا در موهای شما گیر نکند و هنگام شانه کردن، تارهای مو را از پوست سر جدا نکند. هنگام شانه کردن مو، با آن ملایم رفتار کنید. راز روش شانه کردن که می تواند به حفظ طول موی شما کمک کند، شانه کردن مو با انگشتان دست است.  در حقیقت، شانه کردن با دست، یک راز نیست، اما برای موهای بسیاری از افراد، کارآمد است.

نکاتی نهایی در مورد چگونگی رشد موهای طبیعی

ارتباطی مستقیم بین سلامت عمومی شما و سلامت موی شما وجود دارد. گاهی اوقات، درمان بیماری های متنوع با دارو، می تواند بر چگونگی ظاهر موی شما و سرعت رشد آن، تاثیر بگذارد، حتی منجر به لاغر شدن مو و ریزش آن بشود.

فهرست داروهایی که تاثیرات منفی بر روی موی شما دارند، طولانی است. اگر فکر می کنید دارویی مصرف می کنید که احتمالا بر رشد موهایتان تاثیر می گذارد، حتما با دکترتان در مورد علاقه ی خودتان برای به حداکثر رساندن رشد مو، صحبت کنید و اینکه آیا هیچ کدام از داروهایی که مصرف می کنید بر میزان رشد موی شما تاثیر می گذارد یا نه.

گاهی اوقات، دکتر شما می تواند نسخه متفاوتی را تجویز کند که تاثیر منفی بر میزان رشد موی شما نداشته باشد. در نهایت، توجه به این نکته مهم است که چگونگی مراقبت از موهایتان نسبت به هر چیز دیگری، تاثیر بیشتری بر میزان رشد موهایتان و حفظ طول آن دارد.

با تغذیه مناسب، خودتان را سالم نگه دارید. به موهایتان با درمان های عجیب و غریب و یا محصولات خشن و نامناسب مو، آسیب نزنید. موهایتان را در مقابل حرارت شدید و یا مواد و عوامل خشن و زننده قرار ندهید. با احتیاط شانه کنید و از چگونگی تاثیر داروها بر رشد مو آگاه باشید.