از پیاده‌روی همراه با مدیتیشن بیشتر بدانیم

بنابر اطلاعات چاپ شده در مجله Alternative and Complementary Medicine یک زن میان سال که پیاده روی همراه با مدیتیشن انجام می‌دهد، از فواید بسیار بیشتری نسبت به کسی که تنها پیاده‌روی معمولی می‌کند بهره می‌برد. نتایج این آزمایش 12 هفته‌ای دانشمندان نشان می‌دهد که هر دوی این ورزش‌های ساده، باعث افزایش و بهبود عملکرد بدن می‌شوند اما تنها پیاده‌روی همراه با مدیتیشن (Walking Meditation) باعث کاهش اثرات سو افسردگی و کاهش کلسترول خون می‌شود.

در ادامه، مجله ژن سبز، شما را به مطالعه آزمایشی در خصوص پیاده‌روی همراه با مدیتیشن، دعوت می‌کند.

آزمایشی در ارتباط با پیاده‌روی همراه با مدیتیشن

مدیتیشن، ژن سبز، پیاده روی همراه با مدیتیشن

دانشگاه Chulalongkorn در بانکوک تایلند برای این آزمایش تعداد 45 زن را انتخاب کرد که بین 60 تا 90 سال سن داشتند.

برای این آزمایش نکته‌ای که در نظر گرفته شد این بود که، افراد انتخابی نشانه‌های افسردگی داشته باشند.

محققان افراد گروه را به 2 دسته تقسیم کردند، گروه اول کسانی که پیاده‌روی همراه با مدیتیشن داشتند و گروهی دیگر که تنها به پیاده‌روی معمولی مشغول بودند.

هر دو گروه، برای مدت 6 هفته اول، به تمرین پیاده روی معمولی مشغول بودند.

گروه اول بعد از این به مدت 7 تا 12 هفته به طول 30 دقیقه برای 3 مرتبه در هفته به پیاده روی همراه با مدیتیشن پرداخت.

گروه دوم بعد از 6 هفته اول به همان ترتیب ادامه دادند. محققان تمامی داده‌ها برای افسردگی و موارد دیگر مربوط به فشار خون و موارد قلبی و عروقی را به دقت اندازه‌گیری کردند.

نتیجه گیری

دین اکثر مردم در تایلند بودایی است و کسانی که در این کشور به Walking Meditation اعتقاد دارند و آن را انجام می‌دهند، افراد بسیار مذهبی هستند.

قصد اصلی محققان این نبود که نشان دهند که این پیاده‌روی مذهبی، تاثیر بسیار بیشتری نسبت به پیاده‌روی معمولی دارد، بلکه قصد اصلی آنها این بود که نشان دهند، یک ورزش به همراه یک اعتقاد روحی و مذهبی و با تمرکز، تاثیری بسزایی بر عملکرد مغز، دستگاه گردش خون، هورمون‌ها و بسیاری نقاط دیگر دارد که یک ورزش معمولی  همچین تاثیری نخواهد داشت. در واقع نوع تمرکز است که باعث این تفاوت‌های بسیار زیاد می‌شود.

در مجموع توصیه می‌شود هر فعالیت ورزشی در هر سبکی انجام می‌دهید، به همراه انگیزه، روحیه و انرژی مطلوب انجام دهید تا بازده حداکثری خود را نمایان سازد. معمولا یکی از ورزش‌های همراه با مدیتیشن و آرامش، ورزش یوگا است.

پیشنهاد مطالعه : شاید مطالعه مطلب ” کفش مخصوص پیاده‌روی ” نیز برای شما خالی از لطف نباشد.

منبع:
www.ideafit.com