دوتایی های شگفت انگیز(کراتین هدیه) با ارسال رایگان+خرید حضوری


دسته‌بندی کالاها

مکمل وی ام پروتئین

نویسنده: مدیرسایت
منتشرشده در: 22 فروردین 1401

مکمل وی ام پروتئین با هدف جبران کمبود مواد معدنی و ضعف پروتئین بدن تولید شده است و در این مطلب به معرفی این مکمل غذایی و موارد مصرف، زمان و مقدار مصرف آن می پردازیم.

مکمل وی ام پروتئین چیست؟

وی ام پروتئین شامل پروتئین کازئین، ویتامین ها و انواع مواد معدنی می باشد و در طعم های موزی، شکلاتی و قهوه عرضه می شود. از مکمل وی ام پروتئین برای جبران کمبود پروتئین در بدن، خصوصا در سالمندان و بیماران استفاده می شود. این مکمل با حفظ سلامت عمومی بدن، تقویت سیستم ایمنی و بهبود عملکرد ورزشی به بهبود عملکرد شما کمک می کند و به دلیل پروتئین بالایی که دارد، می تواند به افزایش توده عضلانی در افراد ورزشکار کمک کند.

ویتامین ها و مواد معدنی داخل این مکمل به بهبود زخم ها و سوختگی ها کمک می کند و این مکمل به دلیل داشتن کلسیم و ویتامین D، می تواند در جلوگیری از پوکی استخوان نیز مفید باشد.

 

پودر وی ام پروتئین برای چیست؟

عضلات، شاهکارهایِ پویایِ بدن، برای حفظ سلامتی و عملکرد خود به تعادل ظریفی بین ساخت و سوز پروتئین نیاز دارند. دریافت پروتئین از طریق رژیم غذایی، به‌ویژه پروتئین‌های غنی از آمینواسید ضروری، نقشی کلیدی در حفظ این تعادل ایفا می‌کند.

با گذر زمان و افزایش سن، توانایی بدن برای ساخت پروتئین عضلانی جدید کاهش می‌یابد. این امر، نیاز به مصرف پروتئین را در افراد مسن افزایش می‌دهد. اما چالش اینجاست که کاهش اشتها، مشکلات دندانی و جویدن، دریافت پروتئین کافی را برای سالمندان دشوار می‌کند.

پروتئین‌ها، محرک‌های قدرتمندی برای ساخت عضلات هستند. اما همه پروتئین‌ها در این زمینه یکسان عمل نمی‌کنند. پروتئین‌های غنی از اسیدهای آمینه ضروری، مانند لوسین، به عنوان محرک‌های قوی شناخته می‌شوند. پروتئین‌های شیر، کازئین و وی، هر دو از این نوع پروتئین‌ها هستند و می‌توانند در تعادل بین ساخت و سوز عضلات نقش بسزایی داشته باشند.

کازئین، با هضم آهسته در معده، اسیدهای آمینه را به تدریج و در مدت زمان طولانی در خون آزاد می‌کند. این ویژگی، کازئین را به ابزاری قدرتمند برای کاهش تخریب و افزایش ساخت پروتئین‌های عضلانی تبدیل می‌کند. وی ام پروتئین، علاوه بر کمک به حفظ عضلات در سالمندان، می‌تواند برای اهداف دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 

مزایای مکمل وی ام پروتئین

 

پودر وی ام پروتئین برای چاقی

پودر وی ام پروتئین به طور مستقیم برای چاقی توصیه نمی‌شود زیرا کالری کمی دارد و برای افزایش وزن، شما باید کالری دریافتی خود را بیشتر از کالری سوزانده خود کنید. این مکمل جایگزین غذا نیست و باید به همراه یک رژیم غذایی سالم و متعادل مصرف شود و مصرف بیش از حد پروتئین می‌تواند به فشار بر کلیه ها و کبد شما منجر شود.

ولی به طور غیرمستقیم به افزایش وزن کمک می کند زیرا منجر به عضله سازی می شود. عضلات متراکم تر از چربی هستند و می‌توانند به افزایش وزن شما کمک کنند. همچنین به افزایش اشتها کمک می کند. این مکمل با بهبود ریکاوری بعد از تمرینات ورزشی به شما کمک می کند تا تمرینات سخت تری انجام دهید و عضله سازی بیشتری داشته باشید.

در کل برای افزایش وزن به طور سالم به مصرف غذاهای پر کالری و مغذی مانند آجیل، دانه ها، میوه های خشک، لبنیات پرچرب و گوشت بدون چربی روی بیاورید. در طول روز وعده های غذایی و میان وعده های بیشتر و کوچکتر بخورید.

اسموتی های پر کالری که با شیر، میوه، آجیل و دانه ها تهیه می شوند می توانند به افزایش کالری دریافتی شما کمک کنند. در کنار این موارد تمرینات قدرتی می تواند به عضله سازی و افزایش وزن شما کمک کند.

 

وی ام پروتئین برای چاقی صورت

چاقی موضعی مانند چاقی صورت، رویایی دیرینه برای بسیاری از افراد است. وی ام پروتئین برای چاقی صورت کارساز نیست و نمی توان گفت که با مصرف آن معجزه رخ می دهد. در واقع هیچ مکمل جادویی برای افزایش وزن در یک ناحیه خاص از بدن وجود ندارد، ولی راهکارهایی برای بهبود ظاهر و جوانی پوست وجود دارد که کلاژن یکی از آن‌هاست.

کلاژن، پروتئینی شگفت‌انگیز است که به طور طبیعی در بدن یافت می‌شود و نقش کلیدی در سلامت و شادابی پوست ایفا می‌کند. با افزایش سن، تولید کلاژن در بدن کاهش می‌یابد. این امر منجر به افتادگی پوست، ایجاد چین و چروک و کاهش شادابی آن می‌شود.

مصرف مکمل کلاژن می‌تواند تا حدودی به جبران کمبود این پروتئین در بدن کمک کند. از جمله فواید مصرف مکمل کلاژن می توان به پر شدن صورت، کاهش چین و چروک و بهبود ظاهر پوست اشاره کرد.

 

وی ام پروتئین برای ورزشکاران

بدنسازی، سفری پرفراز و نشیب برای رسیدن به قله‌ی تناسب اندام است. در این مسیر، ریکاوری عضلات و افزایش حجم عضلات، دو رکن اساسی هستند که کازئین به عنوان یاری وفادار، در کنار بدنسازان قرار می‌گیرد.

کازئین با سرعت هضم پایین، اسیدهای آمینه را به طور پیوسته و طولانی به عضلات می‌رساند و به ریکاوری و ترمیم عضلات آسیب‌دیده بعد از تمرین کمک می‌کند. همچنین به عنوان یک پروتئین کامل، تمام آمینواسیدهای ضروری برای رشد و تقویت عضلات را فراهم می‌کند. مصرف این مکمل قبل از تمرین، می‌تواند قدرت و عملکرد ورزشی را افزایش دهد. برای تسریع ریکاوری عضلات، بلافاصله بعد از تمرین کازئین مصرف کنید و در عوض برای جلوگیری از تخریب عضلات در طول شب، قبل از خواب کازئین مصرف کنید. برای افزایش قدرت و عملکرد ورزشی نیز، قبل از تمرین از مکمل کازئین استفاده کنید.

کازئین در مقایسه با پروتئین‌های سویا و پروتئین وی، سرعت هضم پایینتری دارد و اسیدهای آمینه را به طور مداوم و طولانی به عضلات می‌رساند. همین رهاسازی تدریجی اسیدهای آمینه از کازئین، ریکاوری عضلات را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

 

وی ام پروتئین برای ورزشکاران

 

وی ام پروتئین برای لاغری

کنترل گرسنگی، نقشی اساسی در مسیر کاهش وزن ایفا می‌کند. کازئین، پروتئینی با هضم آهسته، به عنوان یاریِ وفادار در این مسیر، به شما کمک می‌کند تا مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید و هوس غذاهای ناسالم را از خود دور کنید.

مکمل کازئین باعث حس سیری طولانی، کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری می شود. پس مصرف کازئین در کنار رژیم غذایی مناسب و فعالیت ورزشی، می‌تواند به تسریع روند لاغری کمک کند.

برای کاهش وزن و سایز، مکمل کازئین را قبل از غذا یا به عنوان میان وعده مصرف کنید تا به احساس سیری و کاهش کالری دریافتی کمک کند.

 

وی ام پروتئین برای کودکان

رشد مناسب کودکان، دغدغه‌ی همیشگیِ والدین است و پروتئین کازئین با فواید منحصر به فرد خود، به رشد، سلامتی و شادابیِ کودکان کمک می‌کند. همانطور که اشاره شد کازئین منبعی غنی از آمینو اسیدهای ضروری است که برای رشد و تکامل عضلات، استخوان‌ها و سایر اندام‌های بدن کودک ضروری است و طیف متنوعی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن کودک را تامین می‌کند.

این مکمل به عنوان یک میان وعده‌ی سالم و مقوی، می‌تواند به رفع گرسنگی و تامین انرژی کودک دلبندتان به شما کمک کند. برای کودکانی که اضافه وزن دارند، کازئین با افزایش احساس سیری، به کاهش تمایل به خوردن مواد غذایی ناسالم کمک می‌کند و برای کودکانی که تمایلی به مصرف شیر و لبنیات ندارند، کازئین می‌تواند جایگزینی مناسب باشد. این مکمل را می‌توانید از سن دو سالگی به بعد و با توجه به سن، نیازها و فعالیت بدنی کودک به مقدار مجاز به او بدهید.

 

vm protein

 

ترکیبات وی ام پروتئین

اگر علاقمند هستید که از ترکیبات وی ام پروتئین مطلع باشید باید بگوییم که در هر ساشه از پودر وی ام پروتئین 10.517 گرم کازئینات کلسیم، 4 گرم کربوهیدرات، کولین بی تارترات و ترکیبی از ویتامین های محلول در چربی، ویتامین های محلول در آب و مواد معدنی ضروری مانند آهن، فسفر و کلسیم و 8.35 میلی گرم سدیم ساخارین وجود دارد.

شیر گاو حاوی 80% پروتئین کازئین است که تمام اسید های آمینه ضروری برای عضله سازی را در خود دارد و هضم و جذب آهسته ای دارد و به همین دلیل باعث احساس سیری و کاهش اشتها می شود.

 

نحوه مصرف وی ام پروتئین

با توجه به هدفی که از مصرف این مکمل دارید، میزان و نحوه مصرف آن متفاوت است. به طور کلی بزرگسالان مجاز هستند که محتویات 1 ساشه را در 1 لیوان حاوی 130 میلی لیتر آب، شیر، آبمیوه یا نوشیدنی های دیگر حل کرده و میل کنند. اگر این مکمل را با نوشیدنی های حاوی کالری بالا میل کنید، کالری مصرفی کل را افزایش می دهید. پس برای مصرف با توجه به هدف خود به این نکته توجه نمایید.

 

بهترین زمان مصرف پودر وی ام پروتئین

هدف شما از مصرف بر روی زمان مصرف مکمل وی ام پروتئین نیز تاثیر خواهد داشت. اگر سالمند هستید و به قصد جلوگیری از تحلیل عضلات این مکمل را مصرف می کنید آن را در وعده صبحانه و قبل از خواب در مقدار مجازی که گفته شد مصرف نمایید.

در صورتیکه ورزشکار هستید و به منظور ریکاوری عضلات این مکمل را مصرف می کنید، بعد از تمرین و قبل از خواب آن را استفاده نموده و چنانچه قصد افزایش وزن دارید، بعد از وعده های غذایی و جهت کاهش وزن، قبل از وعده های غذایی برای افزایش احساس سیری این مکمل را مصرف نمایید. برای افزایش سرعت کاهش وزن، استفاده از مکمل های چربی سوز در کنار این مکمل ورزشی به شما توصیه می شود.

 

پودر وی ام پروتئین در بارداری

خانم های باردار یا شیرده در صورت مشورت با پزشک و تایید او می توانند از این مکمل در کنار برنامه غذایی اصولی خود استفاده کنند.

 

عوارض پودر وی ام پروتئین

مصرف این مکمل اگر در مقادیر مجاز باشد عارضه ای به همراه ندارد. اما در صورت مشاهده علائم حساسیت به هر یک از ترکیبات سازنده، مصرف آن را قطع و با پزشک مشورت کنید.

 

خرید وی ام پروتئین

برای انتخاب و خرید مکمل وی ام پروتئین باید به کیفیت و اصالت، نیازها و اهداف و مشخصات محصول توجه نموده و حتما با یک متخصص مشورت نمایید. خرید وی ام پروتئین را حتما از مراکز معتبر که اصالت کالا را تضمین می کنند انجام دهید.

 

قیمت و خرید وی ام پروتئین

مقالات مشابه

دیدگاه‌ها

مجموع دیدگاه‌ها:

شما هم درباره این کالا دیدگاه ثبت کنید

کاربر گرامی ، جهت درج دیدگاه لطفا با نام کاربری خود وارد شوید .

با ثبت دیدگاه و مشارکت در ارائه توضیحات این کالا، به سایر کاربران در انتخاب کمک کنید
خانه دسته‌بندی مجوزها حساب‌کاربری