یوگا در حال حاضر جزو اخیرترین روندها برای سالم و متناسب ماندن است. با این حال این روند از دوران باستان تا کنون ادامه پیدا کرده‌است. در دوره‌های باستان افراد پرهیزگار و روحانیون هندو برای حفظ یک زندگی سالم و صلح‌آمیز از یوگا استفاده می‌کردند و این روند نسل به نسل منتقل شده‌است.

امروزه حرکات یوگا و مدیتیشن در بسیاری از باشگاه‌های ورزشی و زیر نظر مربیان حرفه‌ای آموزش داده می‌شود. در اینجا به منظور آشنایی شما به برخی از سبک‌های متفاوت این حرکات اشاره می‌شود. شما نیز با ثبت نام در باشگاه ورزشی و یا زیر نظر یک مربی می‌توانید به این روند رو به رشد بپیوندید.

انواع تمرینات یوگا

آشنایی با سبک‌های مختلف یوگا و ویژگی‌های هر کدام از آنها به شما کمک می‌کند با توجه با شناختی که از بدن و ذهن خود دارید، مناسب‌ترین سبک را برای تمرین در یک باشگاه ورزشی انتخاب کنید. از آنجایی که یوگا از انواع و حرکات بسیار متنوعی برخوردار است، این تنوع انتخاب آسان‌تری برای شما فراهم خواهد کرد.

اگر می‌خواهید یوگا تمرین کنید، انواع تمرینات یوگا را بشناسید و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید - مجله ژن سبز

هات یوگا

یوگای داغ شباهت بسیاری به بیکرام دارد. در اینجا نیزحرکات در یک اتاق گرم انجام می‌شوند با این حال به انجام 26 حرکت متوالی محدود نمی‌شود. اگر شما تمرینی عرق ریز را دوست دارید، این سبک برای شماست.

کریپالو

اگر از طریق این ورزش به دنبال معنویت هستید، این سبک از انواع تمرینات یوگا را یاد بگیرید. تمرکز تمرینات در این سبک بیشتر بر خوداندیشی، تنفس، آرامش عمیق و مدیتیشن است. هدف این نوع یوگا از بین بردن استرس ذهن و بدن به منظور سلامتی و خودآگاهی بیشتر است.

جیواموکتی

یوگا فقط یک تمرین نیست بلکه یک تجربه عمیق روحانی ست و اگر شما می‌خواهید این تمرین را در نهایت خودش بشناسید باید جیواموکتی را امتحان کنید.

این سبک در سال 1984 بوسیله شارون گانون و دیوید لیف تاسیس شد، جیواموکتی ترکیب حرکات سبک وینیاسا همراه با آواز خواندن، مدیتیشن، ریلکسیشن عمیق و تنفس است. همچنین بر فلسفه، شعر و موسیقی تاکید عمیق دارد. مراکز جیواموکتی همچنین دوره‌های کتاب مقدس هندو، سانسکریت را نیز ارائه می‌دهند. علاوه براین انتظار می‌رود که طرفداران این سبک گیاهخوار نیز باشند.

یین

اگر شما به دنبال فعالیت‌های پر جنب‌ و‌ جوش نیستید، این سبک یوگا بهترین تمرین برای شماست. این سبک آهسته به شما اجازه می‌دهد که حرکات را برای مدت طولانی‌تر از 45 ثانیه تا دو دقیقه نگه دارید. همچنین در این سبک، بسیاری از حرکات در حالت نشسته و تمرکز برروح، آرامش درونی و ریلکسیشن است.

با نگه داشتن عضلات برای مدت طولانی انعطاف‌پذیری بدن شما افزایش می‌یابد. همچنین گردش خون در بدن نیز بهبود خواهد یافت. استفاده از تکیه‌گاه در حرکات به جای حفظ انعطاف‌ پذیری و حرکت ماهیچه‌ها به شما کمک می‌کند، راحت باشید.

این سبک از انواع تمرینات یوگا اغلب در اتاق گرم مورد استفاده قرار می‌گیرد تا به عضلات شما برای کشش و انعطاف‌پذیری کمک کند. سعی کنید این سبک را در باشگاه ورزشی و زیر نظر مربی انجام دهید به این دلیل که ممکن است انجام حرکات باعث صدمه رساندن به بافت‌های بدن شما شود.

یوگای بازسازی‌کننده

اگر شغلی استرس‌زا دارید این سبک بهترین نوع برای شماست. همانطور که از نامش برمی‌آید حرکات یوگای بازسازی‌کننده به وسیله‌ای برای استراحت و جوانسازی است. بسیاری از حرکات یوگا اصلاح شده‌اند و بنابراین انجام آن‌ها آسان‌تر و راحت‌تر شده‌است.

این تمرین به شما کمک می‌‌کند سیستم عصبی پاراسمپاتیک خود را به شکلی که واقعا بتوانید ذهن و بدنتان را عمیقا استراحت دهید، به کار بیندازید. این سبک مانند آین‌گار از وسایل جانبی استفاده می‌کند تا به شما کمک کند این تمرینات را بدون هیچ فشار زیادی انجام دهید. اگر شما در حال مبارزه با بی‌خوابی، اضطراب و بیماری‌های مربوط به استرس هستید دقیقا باید این سبک را انتخاب کنید.

پرینتال (پیش از زایمان)

این سبک را مادران باردار می‌توانند با خیال راحت و بدون در معرض خطر قرار دادن جنین، انجام دهند. پرینتال بر روی عضلات کف لگن تمرکز نموده و تمرینات تنفسی را به شما می‌آموزد که علاوه بر کار، زایمان را نیز آسان می‌کند.

آنوسارا

این سبک که بر اساس تکنیک هاتا یوگا شکل گرفته‌‌است در سال 1997 توسط جان فرند پایه‌گذاری شده‌است. آنوسارا حرکاتی دارد که در وینیاسا مورد استفاده قرار می‌گیرد و تمرکز زیادی بر روی تعادل وجود دارد. با این حال، در آنوسارا اتصال ذهن-بدن-قلب کلیدی است و شما تشویق می‌شوید که صلح دورنی را در خودتان پیدا کنید.

ایرانگان بانک اطلاعات مشاغل و کسب و کارها

این مقاله در مرکز محتوای وب سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.