یک داستان کوچک!

بذارید اینجوری شروع کنیم؛ یک داستان معروف هست که میگه اگه قورباغه رو توی ظرف آب داغ بندازید، قورباغه سریعا به خاطر شرایط موجود در ظرف و گرمای بیش از حد آب جوش و خطر مرگش سریعا به بیرون می پره. حالا تصور کنید همون قورباغه رو توی یک ظرف آب سرد بندازیم و روی یک شعله آرام آرام ظرف رو شروع به گرم کردن کنیم، در دقایق اول قورباغه در این آب شروع به ریلکس کردن می کنه و در دقایق بعدی شما یک قورباغه پخته خواهید داشت! در واقع قورباغه داستان ما به قدری سطحی نگر بود که متوجه عواقب قضیه نشد.

حال از مثال بیرون میایم فرض کنید شما شب با وزن ۶۸ کیلوگرم بخوابید و صبح ناگهان متوجه شوید وزنتان به ۹۴ کیلوگرم تغییر کرده و در واقع در یک شبانه روز ۱۶ کیلوگرم اضافه وزن داشته اید! مطمئنا اولین کاری که می کنید به سرعت با اورژانس تماس می گیرید و درخواست بسیار فوری یک آمبولانس را خواهید داشت!

داستان ما ممکن است از این حیث با داستان بالا قابل قیاس باشد که خیلی از ما توجه نمی کنیم که همین ۱ یا ۲ کیلو اضافه وزن ها طی چند مدت نهایتا فاجعه آخر کار را به بار خواهد آورد و چه بسا بدتر!

ایراد از کجاست؟

حال مسئله این است که آیا شما تناسب اندام دلخواه خود را ندارید و واقعا از این مسئله رنج هم می برید؟ خب اگر جوابتان مثبت است باید بگوییم که تا حد زیادی تقصیر و مشکل از شما نیست! (البته ما همچنان آن ته دیگ های چرب و چیلی را محکوم می کنیم و از مواضع خود عقب نشینی نخواهیم کرد! پانوشت: عکسشم این زیر گذاشتیم؛ ما مشتاقانه در دفتر مرکزی ژن سبز منتظر این متهم هستیم!)

ژن سبز، ته دیگ سیب زمینی تحت تعقیب است! داستان موفقیت خود را بسازید!

علت این مسئله این است که در کشور ما بیشتر مردم برای تناسب اندام ندانسته عمل می کنند، همین! (دقت داشته باشید که نصف کسانی که این مطلب را می خوانند ماشالله بهتر از متخصصان تغذیه از اصطلاحات و مفاهیم باخبر هستند و با آنها آشنایی کامل دارند ولی خب منظور نکات ریز ماجراست..) و کسانی هم مثل ما که از فوت و فن این قضایا باخبر هستیم در انتقال تجربیات و آموزه های خود به هموطنانمان کاستی داشته ایم (البته تا همین لحظه که داخل این پرانتز را می خوانید!) که پیرو این مسائل تا الان هزاران روش، دستگاه، غذا، قرص، مکمل و …. (و بعضا غلط) برای تناسب اندام معرفی شده اند و ذره اعتماد متقاضیان را هم از بین برده اند.

حال در اینجا بود که تیم ما “ژن سبز” این نیاز رو حس کرد و با آزمودن بسیاری از روش های علمی و تجربی، مطالعاتی کاملا بومی روی سبک زندگی و تغذیه ایرانی، تلفیق دهی همزمان دانش یک متخصص تغذیه، تجربه بسیار ارزشمند یک مربی بدنسازی و راه اندازی یک اپلیکیشن هوشمند آنلاین تحت نام “اپلیکیشن سبک” تصمیم گرفت تا به تمامی این ناکامی ها پایان دهد.

کمی دقیق تر

مسئله ای که از اول کار مد نظر ما بود این مسئله بود که یک برنامه ورزشی و غذایی به تمامی ایرانیان ارائه دهیم، زیر نظر یک مربی و مشاور تغذیه واقعی و صد البته رایگان! و مهمترین نکته هم این که این برنامه ها متناسب با متابولیسم بدن کاربر ما باشد. چرا؟

حتما شنیده اید بعضی ها با یک لیوان آب هم چاق می شوند و بعضی ها که پرخوری هم می کنند ولی انگار نه انگار. پس اولین گام ما پاسخگویی به چرایی جواب نگرفتن بسیاری از ایرانیان از ورزش ها و رژیم های خودشان بود.

واضح بود که بدن هر شخص و متابولیسم آن با بقیه افراد فرق می کند و همین مسئله سبب می شود که الگوریتم برنامه ورزشی و غذایی هر شخص با بقیه اشخاص تفاوت داشته باشد.

در راستای پاسخگویی به این سوال برای ما مفهمومی به نام “فرمول ژن سبز” شکل گرفت.  این فرمول در واقع فاکتوری از وضعیت بدنی و فیزیولوژیکی خاص هر شخص است و برای هر شخص یک عدد کاملا متمایز است. به کمک این عدد می توان بهترین بازده ی بدن خود را در ورزش ها و همچنین در نوع تغذیه خود داشت و کافیست این عدد در رفتارهای ورزشی و غذایی شخص اعمال شود تا بتواند به سریعترین و باکیفیت ترین نتیجه خود دست پیدا کند.

حالا پیش به سوی موفقیت!!

بله تیتر را درست خواندید، داستان موفقیت خود را بسازید! ما به شما پیشنهاد می کنیم همین الان در “اپلیکیشن سبک” عضو شوید و هر روز برنامه غذایی و ورزشی دریافت کنید.

بحث را طولانی نمی کنم و با یک جمله معروف به پایان می رسانم:

همیشه به خودتان بگویید تنها تفاوت بین موفقیت و عدم موفقیت من هستم!