شما هنوز کار روزانه ی خودتان را هم شروع نکرده اید، اما همین حالا هم مطمئن هستید که یک روز خسته کننده و بی کیفیت را پیش رو خواهید داشت. چه تعداد از اشتباه های رایج مطرح شده در زیر را که مربوط به سلامتی شما است، همین امروز صبح انجام داده اید؟ در ادامه با اشتباهات غیرعمدی که باعث خراب شدن روزتان می شود، آشنا می شوید و راه های ساده ایی که برای برطرف کردن آنها نیاز است را یاد خواهید گرفت تا روزتان خوب و روبراه شود.

1.در غار بیدار می شوید

اگر صبح از تخت خواب بیرون بیایید، اما در معرض نور خورشید صبحگاهی قرار نگیرید، خودتان را برای یک روز خواب آلود، آماده کرده اید. اگر شما صبح از خواب بیدار شوید، حمام کنید، چایتان را بنوشید و سپس به دفتر کارتان بروید، در نتیجه تا زمان ناهار به ندرت نور روز را خواهید دید. یک تحقیق جدید از مدرسه ی پزشکی فینبرگ نشان می دهد که اگر در معرض نور صبح قرار نگیرید، احتمالا شاخص توده ی بدنی شما به هم می ریزد.این تحقیق نشان می دهد، افرادی که معمولا در بعد از ظهر در معرض نور طبیعی قرار می گیرند، نسبت به افرادی که نور خورشید را در صبحگاه می بینند، شاخص توده ی بدنی بالاتری دارند.

خودتان را در معرض نور قرار دهید: به گفته ی محققان، در معرض نور طبیعی قرار گرفتن به مدت 20 تا 30 دقیقه در صبح، به شما کمک می کند تا ساعت درونی بدنتان درست شود و سطح انرژی شما، اشتها و متابولیسم شما تنظیم شود. زمانی که آماده می شوید تا به سر کار بروید، پرده را کنار بزنید تا نور خوشید به داخل اتاق بی آید و اگر وقت دارید، صبحانه و یا چایتان را در بیرون از خانه یا حداقل نزدیک یک پنجره میل کنید.

2.آب نمی نوشید

اگر شما در صبح آب ننوشید، در ادامه ی روز، اکثرا بدنتان به آب نیاز خواهد داشت و زمانی که آب بدن شما کم باشد، در بیشتر مواقع خواب آلود و گیج خواهید بود و یا احساس خستگی خواهید کرد.

آب بنوشید

اگر شما درصبح به میزان کافی مایعات مصرف کنید، نه تنها احساس شادتر، باهوش تر و پرانرژی تر بودن خواهید داشت؛ بلکه برای ادامه ی فعالیت هایتان قدرت، سرعت و استقامت بیشتری احساس خواهید کرد. هدفتان این باشد که در ساعت اولیه ی صبح، حدود سه فنجان مایعات بنوشید تا بدنتان به میزان مناسبی از آب دست پیدا کند.

3.با معده ی خالی کار می کنید

بر اساس تحقیق اخیر بریتانیا، شروع کردن به دویدن صبحگاهی و یا جلسات بدنسازی، بدون آنکه قبل از آن غذایی خورده باشید، شما را در ادامه ی روز، در معرض خطر و بی حوصلگی قرار خواهد داد. این تحقیق نشان می دهد که، اگر مردم صبحانه بخورند، نسبت به زمانی که از این وعده چشم پوشی می کنند در انجام کارهای روزانه، هوشمندانه تر عمل خواهند کرد و در کل، احساس بهتری خواهند داشت.

غذا بخورید

محققین می گویند که خوردن یک خوراکی سالم در اول صبح، انرژیی که مغز شما برای عملکردی مناسب در ادامه ی روز نیاز دارد را  به شما خواهد داد. پس مطمئن باشید که اول از همه، غذایی که میل می کنید، ترکیبی از پروتئین و کربوهیدرات را به میزان کافی، به بدن شما خواهد رساند.

4.چندان به پروتئین توجه نمی کنید

بر اساس تحقیقی جدید از دانشگاه تکزاس، ممکن است که یک موز و یا آرد جو، برای چند ساعت شما را سرحال نگه دارد، اما صبر کردن تا زمان ناهار و یا شام به خاطر اینکه میزان پروتئین مورد نیاز بدنتان را تامین کنید، بهترین راه نیست. محققین دریافت اند، افرادی که 30 گرم پروتئین مورد نیاز روزانه را از طریق هر سه وعده ی غذایی تامین می کنند، نسبت به افرادی که کل این میزان را در وعده ی شام خود به دست می آورند، 25 % میزان ترکیب پروتئین با عضلاتشان، بیشتر است.

غذا بخورید

 محققین می گویند که بدن شما تنها در یک زمان می تواند با استفاده از میزان زیادی پروتئین، عضله را ترمیم کند، در نتیجه اگر شما میزان مصرف پروتئین را در طول روز پخش کنید و در هر وعده حداقل 30 گرم پروتئین موجود باشد، شما توانایی بدنتان را برای استفاده از پروتئین به حداکثر رسانده اید. درست کردن 3 تخم مرغ کامل با 4 سفیده ی تخم مرغ به همراه دو سومه فنجان از جو، برای صبحانه، 36 گرم پروتئین را در بر خواهد داشت.

5.از ترافیک زیاد خشمگین می شوید

بر اساس تحقیق اخیر سوئدی ها، عصبانی و خشمگین بودن در ترافیک زیاد، در طول مسیر رانندگی به سمت محل کار، فقط صبح آن روز، شما را بیچاره نمی کند، بلکه کل زندگی را برای شما سخت و ناخوشایند می کند. این تحقیق نشان می دهد، که شما در مورد ترددتان، چه احساس خوبی داشته باشید و چه احساس بد، بر وجود شادی و یا نبود آن بر کل زندگی شما تاثیر می گذارد.

شاد باشید

 سفرهای روزانه، تاثیر مهمی دارد، چرا که شما را برای روز پیش رویتان، آماده می کند و حد فاصلی بین خانه و محل کار شما است.