دوتایی های شگفت انگیز(کراتین هدیه) با ارسال رایگان+خرید حضوری


دسته‌بندی کالاها

درمان سلولیت با 10 ماده غذایی + عوامل ایجاد سلولیت

نویسنده: مدیرسایت
منتشرشده در: 22 فروردین 1401

شاید شما هم از تورفتگی‌ها و برآمدگی‌هایی که در ران‌های پایتان وجود دارد ناراحت هستید و این حالت پوست پرتقالی شکل را در زیر لباس‌هایتان پنهان می‌کنید. به این حالت ایجادشده در پوست سلولیت می‌گویند. پنهان کردن همیشگی سلولیت‌ها امکان‌پذیر نیست، چه‌بهتر که به فکر درمان سلولیت باشیم.

سلولیت چیست؟

زمانی که سلول‌های چربی در زیر پوست انباشته می‌شوند به بافت فشار می‌آورند و باعث ایجاد ظاهری ناهموار و پوست پرتقالی مانند می‌شوند که به آن سلولیت می‌گویند. سلولیت معمولاً بر روی باسن، ران و پشت بازوها ایجاد می‌شود. سلولیت بیشتر از بقیهٔ نقاط بر روی ران‌ها می‌تواند ایجاد شود به دلیل اینکه در این منطقه چربی بیشتری وجود دارد.

عوامل خطر برای ایجاد سلولیت

  • سن
  • استروژن
  • سابقه خانوادگی
  • التهاب بافت‌های بدن
  • افزایش چربی بدن ناشی از افزایش وزن
  • از دست رفتن کلاژن
  • گردش خون ضعیف (یک مسئله رایج در پاها)
  • تخلیه لنفاوی ضعیف
  • لایه بیرونی پوست

مواد غذایی که ایجاد سلولیت را افزایش می‌دهد

فست فودها با افزایش گلوکز خون، انسولین آزادشده را افزایش می‌دهند و باعث افزایش چربی خون شده درنتیجه باعث ایجاد چربی ذخیره‌شده در زیر پوست می شوند - مجله ژن سبز

  • شکر سفید
  • فست فودها
  • نوشیدنی‌های الکلی
  • پنیرها و گوشت‌های فراوری‌شده
  • غذای سرخ‌کردنی

این مواد غذایی با افزایش گلوکز خون، انسولین آزادشده را افزایش می‌دهند و باعث افزایش چربی خون شده درنتیجه باعث ایجاد چربی ذخیره‌شده در زیر پوست می شوند.

موادغدایی موثر در درمان سلولیت

تحقیقات زیادی امروزه روش‌های خانگی، غذاها و ورزش‌هایی را برای درمان سلولیت معرفی کرده‌اند. اضافه کردن بعضی غذاها و نوشیدنی‌ها در رژیم غذایی روزانه می‌تواند سلولیت را به‌طور چشمگیری کاهش دهد.

در این مطلب از ژن سبز 10 ماده غذایی مؤثر در درمان سلولیت را به شما معرفی می‌کنیم.

1- ماهی سالمون

ماهی سالمون به دلیل اینکه سرشار از آنتی‌اکسیدان است می‌تواند به کاهش سلولیت کمک کند.

همچنین به دلیل وجود اسید چرب امگا 3 منجر به کاهش اشتها، کاهش التهاب بافت‌ها، ترمیم و تقویت پوست و بافت‌های پوستی می‌شود. کاهش تولید توکسین ها و سموم در داخل رگ‌های خونی و بهبود گردش خون می‌شود.

درنتیجه مواد زائدی که در بافت همبند باعث ایجاد فشار در پوست می‌شود کاهش می‌یابد.

ماهی سالمون فواید بسیار دیگری دارد که در این مطلب نمی‌توان به تمام آن‌ها اشاره کرد؛ اما مطلب دیگری در مجله ژن سبز تهیه کرده‌ایم که مفصل به فواید این ماهی پرداخته‌ایم: “خواص ماهی سالمون

2- تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان به دلیل اینکه منبع خوبی از ویتامین E، پتاسیم و روی و همچنین ویتامین B6 است یک ماده غذایی فوق‌العاده‌ای می‌باشد.

B6 نه‌تنها از متابولیزه شدن پروتئین‌ها جلوگیری می‌کند بلکه باعث تقویت و ترمیم بافت همبند می‌شود؛ اما به دلیل اینکه یک دیورتیک طبیعی است، آب اضافی را دفع کرده و باعث بیشتر دیده شدن سلولیت ها می‌شود.

3- فلفل قرمز

کپسایسین" موجود در فلفل قرمز می‌تواند متابولیسم بدن را تا 25٪ به مدت سه ساعت پس از خوردن آن‌ها افزایش دهد - مجله ژن سبز

ویتامین B6 فلفل قرمز، باعث بازسازی و تقویت بافت همبند شده و آن‌ها را به یک سلاح بسیار عالی در مبارزه با فرورفتگی‌های ناخواسته تبدیل می‌کند.

“کپسایسین” موجود در فلفل قرمز می‌تواند متابولیسم بدن را تا 25٪ به مدت سه ساعت پس از خوردن آن‌ها افزایش دهد. این باعث می‌شود بدن شما به‌راحتی کالری بسوزاند که در کاهش چربی کمک می‌کند. همچنین جریان خون، سم‌زدایی مواد سمی و کاهش میزان چربی در بافت‌های همبند را بهبود می‌بخشد و این باعث می‌شود که شکل ظاهری ناهمگون سلولیت کاهش یابد.

4. توت‌های تیره‌رنگ

از توت‌های تیره‌رنگ می‌توان بلوبری و تمشک را نام برد. این توت‌ها باعث افزایش تولید کلاژن و ایجاد بافت جدید شده و این باعث بهبود بافت پوست می‌شود و به پوست اجازه می‌دهد بافت چربی را در زیر نگه‌داشته، فشار به پوست و شکل ناهموار ایجاد نشود.

5. سرکه سیب

سرکه سیب برای استفاده در سس‌های سالاد بسیار مناسب است. کلسیم، پتاسیم و منیزیم موجود در سرکه سیب توکسین ها را از بین برده و احتباس آب در اطراف شکم و ران‌ها را کاهش می‌دهد درنتیجه باعث کاهش التهاب و سلولیت می‌شوند.

از بین بردن توکسین ها همچنین کمک می‌کند تا هورمون‌های استرس از بین رفته، کبد پاک‌سازی‌شده و تولید هورمون استروژن را متعادل کند و باعث کاهش ایجاد شدن سلولیت یا درمان سلولیت موجود شود.

سرکه سیب همچنین می‌تواند باعث کاهش وزن و لاغری شود.

6. چای سبز

مقدار کم کافئین چای با EGCG باعث از بین رفتن سموم و چربی‌ها شده، فشار سلول‌های چربی به پوست و ایجاد شکل پرتقالی را کاهش می‌دهد و به درمان سلولیت کمک می کند - مجله ژن سبز

ماده فعال Epigallocatechin gallate یا EGCG، در چای سبز و زنجبیل، سوخت‌وساز بدن و سوختن چربی‌ها را افزایش می‌دهد که باعث کاهش تولید سلول‌های چربی شده درنتیجه باعث درمان سلولیت می‌شود.

مقدار کم کافئین چای با وجود EGCG باعث از بین رفتن سموم و چربی‌ها شده، فشار سلول‌های چربی به پوست و ایجاد شکل پرتقالی را کاهش می‌دهد.

این سؤال ایجاد می‌شود که پس چرا قهوه مؤثر نیست؟ قهوه به دلیل وجود مقادیر بالاتری از کافئین آب بدن شما را بیش‌ازحد دفع می‌کند، بدن شما را در معرض مایعات و سموم قرار داده و چربی زیر پوست را گسترش می‌دهد.

7. روغن‌زیتون

یک عقیده اشتباه در مورد چربی‌ها وجود دارد و باعث ایجاد ترس از خوردن چربی می‌شود! روغن‌زیتون با چربی‌های غیراشباع و پلی فنول‌ها به‌سلامت غده تیروئید کمک می‌کند. عملکرد درست تیروئید باعث افزایش متابولیسم، سوختن چربی و رساندن انرژی رساند به سلول‌های پوستی می‌شود. همه این عوامل سبب باعث کاهش سلول‌های چربی و ضخیم شدن پوست برای پوشش فرورفتگی‌ها و درمان سلولیت شود.

استفاده از روغن‌زیتون در حرارت پایین و در کنار سبزیجات غنی از فیبر به‌شدت توصیه می‌شود.

8. شکلات تلخ

کاکائو طبیعی پر از آنتی‌اکسیدان‌ها است که باعث کاهش چربی در سلولیت می‌شود و عملکرد سلول‌ها ازجمله سلول‌های پوست را بهبود می‌بخشد.

خوردن شکلات تلخ 80% به کاهش فرورفتگی‌های پوستی و متابولیزه شدن سلول‌های چربی کمک می‌کند.

9. حمص

حمص مقدار کمی از گلوکز را به خون می‌رساند و باعث می‌شود که حداقل مقدار انسولین آزاد شود - مجله ژن سبز

حمص یک خوراک مدیترانه‌ای و عربی است که از نخود تهیه‌شده و بیشتر به‌عنوان پیش‌غذا استفاده می‌شود. این غذای محبوب، غذایی با شاخص قند خون پائین است، به این معنی که بدن شما می‌تواند از آن به‌طور مؤثر برای تولید انرژی استفاده کند که سبب کاهش سلول‌های چربی و کاهش ایجاد یا پیشگیری از سلولیت می‌شود.

این غذا مقدار کمی از گلوکز را به خون می‌رساند و باعث می‌شود که حداقل مقدار انسولین آزاد شود. ازآنجایی‌که انسولین یک هورمون ذخیره‌ساز چربی است، خوردن غذاهای کم گلیسمی از تولید سلول‌های چربی جلوگیری می‌کند.

10. زعفران

ادویه در وعده‌های غذایی به تجزیه چربی‌ها کمک می‌کند. زعفران حاوی مواد ضدالتهابی است که مانع گسترش سلول‌های چربی می‌شود. فقط مقدار کمی از این ماده می‌تواند اشتهای شما را کاهش دهد و گردش خون بین بافت را افزایش دهد.

افزایش گردش خون می‌تواند با افزایش تون عضلانی زیر پوست باعث حذف فرورفتگی‌ها و ایجاد یک سطح صاف‌تر و سفت‌تر و درمان سلولیت شود.

 

سلولیت را ریشه‌ای درمان کنید!

قطعا عامل اصلی وجود سلولیت را می‌توان چربی زیر پوست عنوان کرد. در واقع اگر چربی نداشته باشید سلولیت هم نخواهید داشت!

بهترین راه برای این‌که از شرّ سلولیت خلاص شوید، از بین بردن چربی‌هاست!

با یک برنامه رژیم لاغری مناسب و یک برنامه ورزشی می‌توانید برای همیشه از دست این چربی‌های مزاحم راحت شوید.

همین حالا به صورت آنلاین برنامه غذایی بگیرید!

با ثبت نام در باشگاه مجازی ژن سبز و تشکیل کادر سلامت خود می‌توانید برنامه غذایی و ورزشی از متخصص تغذیه و مربی ورزشی دریافت کنید.

برای ثبت نام روی ثبت نام در باشگاه مجازی کلیک کنید و برای دیدن آموزش ثبت نام هم اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

دیدگاه‌ها

مجموع دیدگاه‌ها:

شما هم درباره این کالا دیدگاه ثبت کنید

کاربر گرامی ، جهت درج دیدگاه لطفا با نام کاربری خود وارد شوید .

با ثبت دیدگاه و مشارکت در ارائه توضیحات این کالا، به سایر کاربران در انتخاب کمک کنید
خانه دسته‌بندی مجوزها حساب‌کاربری