دوتایی های شگفت انگیز(کراتین هدیه) با ارسال رایگان+خرید حضوری


دسته‌بندی کالاها

نوشیدنی های انرژی زا

نویسنده: مدیرسایت
منتشرشده در: 22 فروردین 1401

آیا نوشیدنی ها انرژی زا واقعا باعث افزایش انرژی فرد می شوند؟

بیشتر نوشیدنی های انرژی زا حاوی مقادیر بالایی کافئین هستند که باعث می‌شود فرد در مدت زمان اندکی انرژی بالایی را دریافت کند. برخی از این نوشیدنی‌ها شامل شکر هستند. این افزایش کوتاه مدت است و ممکن است پیامدهایی را برای فردی که آن را مصرف می‌کند در برداشته باشد.

به عنوان مثال نوشیدنی های انرژی زا که حاوی شکر هستند ممکن است باعث افزایش وزن فرد شوند. همچنین ماده غذایی کافئین می‌تواند باعث موارد زیر شود:

 

  • عصبانیت
  • تحریک پذیری
  • بیخوابی
  • ضربان قلب سریع
  • افزایش فشار خون

معروف‌ترین برندهای نوشابه انرژی زا

نکاتی از نوشیدنی های انرژی زا که حتما باید بدانید

ترکیب این نوشیدنی های انرژی زا با الکل ممکن است حتی سبب عوارض بیشتری شود. این نوشیدنی‌ها می‌توانند شدت و حالت درد ناشی از مسمومیت را کاهش دهند در نتیجه فرد بیشتر راغب می‌شود تا از این نوشیدنی‌ها استفاده کند در حالی که مشکل از جای دیگر است و مصرف بیش از حد این نوشیدنی‌ها سبب عوارض بیشتر می‌شود.

برای اغلب افراد مصرف این نوشیدنی‌ها به شکلی اتفاقی موردی ندارد؛ اما بهتر است میزان مصرف خود را به 16 انس در طول روز محدود کنید.

اگر شما هم اکنون از نظر بدنی در شرایط خوبی نیستید و قصد دارید تا خودتان را سرحال بیاورید به جای این نوشیدنی‌ها به فکر راه چاره بهتر و سالم‌تر باشید. هیچگاه صورت مساله را پاک نکنید.

به حد کافی بخوابید، به همان فعالیت‌های روزمره خود بپردازید و سعی کنید سالم‌تر غذا بخورید. اگر این موارد به شما کمک نکرد بهتر است با دکتر خود مشورت کنید اما هیچگاه فراموش نکنید که همیشه لازم نیست دنبال راه حل‌های عجیب باشید.

گاهی اوقات خستگی نشانه‌ای از یک بیماری زمینه‌ای، مانند کم کاری تیروئید یا کم خونی است. پس همیشه دنبال نوشیدنی های انرژی زا نباشید.

تعدادی کمی از افراد هستند که به طور کلی از نوشیدن این نوشابه‌ها کاملاً باید پرهیز کنند. اگر شما دچار بیماری قلبی هستید یا به فشار خون مبتلا می‌باشید از دکتر خود در این رابطه که اجازه مصرف این نوشابه‌ها را دارید یا نه حتماً سؤال کنید. نوجوانان زنان باردار و زنانی که شیر می‌دهند بهتر است از این نوشیدنی‌ها مصرف نکنند یا حداقل مصرف آن را محدود کنند.

با افزایش مصرف این نوشابه‌های انرژی زا بسیاری از والدین نگران این مورد هستند که فرزندان آن‌ها چه حجم از کافئین باید مصرف کنند. طبق گزارش آکادمی علوم آمریکا نوجوانان باید تنها 100 میلی گرم کافئین در طول روز مصرف کنند. افراد کم سن و سال‌تر نباید این نوشیدنی را به شکل عادتی مصرف کنند.

 

 

مقالات مشابه

دیدگاه‌ها

مجموع دیدگاه‌ها:

شما هم درباره این کالا دیدگاه ثبت کنید

کاربر گرامی ، جهت درج دیدگاه لطفا با نام کاربری خود وارد شوید .

با ثبت دیدگاه و مشارکت در ارائه توضیحات این کالا، به سایر کاربران در انتخاب کمک کنید
خانه دسته‌بندی مجوزها حساب‌کاربری