دوتایی های شگفت انگیز(کراتین هدیه) با ارسال رایگان+خرید حضوری


دسته‌بندی کالاها

ترکیبات مکمل پروتئین وی چیست؟

نویسنده: مدیرسایت
منتشرشده در: 22 فروردین 1401

پروتئین وی به عنوان یک مکمل ورزشی انواع مختلفی دارند که ترکیب آنها با یکدیگر متفاوت است. برای اینکه بدانید کدام مکمل برای شما مناسب تر است، باید بدانید که ترکیبات مکمل پروتئین وی چیست؟ معمولا از مکمل پروتئین وی برای ورزش‌های قدرتی به منظور  بهبود سنتز پروتیین عضله و رشد توده عضلانی بدون چربی استفاده می‌شود و به همین دلیل محبوب بسیاری از بدنسازان شده است. مصرف مکمل پروتئین وی باعث افزایش حجم توده عضلانی و عملکرد بهتر ورزشکاران در طی تمرینات ورزشی می‌شود.  پروتئین وی را با آب پنیر هم می‌شناسند که از شیر و فرآورده های لبنی به دست می‌آید.

 

 

ترکیبات مکمل پروتئین وی چیست؟

شیر از مواد مغذی متفاوتی تشکیل شده که شامل ویتامین، کربوهیدرات، آب و ۲ نوع پروتئین است. این دو نوع پروتئین شامل پروتئین وی و کازئین می‌باشد. کازئین ۸۰  درصد و آب پنیر ۲۰ درصد از پروتئینی است که در شیر وجود دارد و با فرایند هایی که انجام میشود شیر تبدیل به پنیر می‌شود. بر اساس یکسری واکنش های آنزیمی، ب پنیر از کازئین جدا می شود و بعد در طی فرآیند هایی خشک شده و به پودر تبدیل می شود که در انواع مختلف پودر پروتئین وی مثل پروتئین وی ایزوله،  کنستانتره یا هیدرولیز به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

 

"</p

 

پروتئین وی چیست و چگونه به دست می آید؟

وی کامل ترین پروتئین است زیرا ترکیبات مقوی زیادی در خود دارد. یکی از آنها اسیدهای آمینه موجود در پروتئین وی است که هر 9 نوع اسید آمینه ضروری بدن را داراست. پروتئین آب پنیر شامل لوسین، ایزولوسین، والین و اسیدهای شاخه دار می‌باشد. از دیگر ترکیباتی که در پروتئین وی وجود دارد میتوان به چربی و کربوهیدرات اشاره کرد که انرژی مناسب برای فعالیت های بدنی را برای بدن فراهم می کنند.

در بعضی از آنها سایر اسیدهای آمینه مثل ال آرژنین هم وجود دارد. علاوه بر آن ممکن است با توجه به نوع و برند پروتئین ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی هم در آن ترکیب شده باشد.

معمولا برای طعم بهتر از طعم دهنده های مصنوعی و مواد شیرین کننده در وی پروتئین استفاده می کنند تا در طعم های مختلف به دست مصرف کنندگان برسد.

در پروتئین فیبری مقدار بالای لاکتوز هم وجود دارد و وقتی که به شکل پودر مکمل در می آید، این مقدار لاکتوز به حد زیادی کاهش پیدا می کند و خیلی از افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند با خوردن پودر دیگر عوارضی قبلی را مشاهده نمی کنند. ولی فاقد لاکتوز هم وجود دارد و میتوان برای عضله سازی از ها هم استفاده کرد.

 

انواع مختلف پروتئین وی

انواع مختلف پروتئین وی شامل پروتئین وی کنستانتره، ایزوله  و هیدرولیز می باشد که به شرح زیر می باشند:

پروتئین وی کنسانتره چگونه ساخته می شود؟

پروتئین وی کنستانتره به این صورت ساخته می شود که آب پنیر مایع به عنوان محصول جانبی جمع شده و پردازش روی آن انجام می‌شود و بعد از این که غلظت  کافی پروتئین به دست آمد آن را خشک می‌کنند تا پودر کنستانتره بدست بیاید که ۸۰ درصد پروتئین و ۲۰ درصد آن چربی و کربوهیدرات است.

 

پروتئین وی ایزوله چگونه ساخته می شود؟

برای تولید مکمل پروتئین وی ایزوله آن را مجددا تحت پردازش قرار می‌دهند تا باعث کاهش چربی و کربوهیدرات شوند. در این صورت ۹۰ درصد یا بیشتر پروتئین دارد و ده درصد چربی کربوهیدرات دارد. به همین دلیل کالری پایین تری دارد و کسانی که با مشکل اضافه وزن روبرو هستند بهتراست از پروتئین وی ایزوله استفاده کنند. البته قیمت آن کمی بیشتر از پروتئین وی کنستانتره است.

 

پروتئین وی هیدرولیز شده چگونه ساخته می شود؟

پرتئین  وی هیدرولیزهم وقتی بدست می اید که شما بعد از بدست آمدن پروتئین وی کنستانتره آن را هیدرولیز کنید، به این صورت که پروتئین آب پنیر در معرض آنزیم قرار گرفته و پیوند بین آمینو اسیدها شکسته می‌شود و آنها به قطعات کوچکتر تقسیم می‌شوند که بدن راحت تر آنها را حذف می کند. کسانی که معده حساسی دارند پیشنهاد می شود که از پروتئین وی هیدرولیک استفاده کنند که معمولا در ۱۰۰ گرم آن ۲۰ گرم پروتئین وجود دارد.

 

انواع پروتئین وی

 

پروتئین وی را چگونه مصرف کنیم؟

نحوه مصرف پروتئین وی به این صورت است که باید روزی 25 تا 50 گرم با توجه به مقدار فعالیت بدنی و شرایطی که در آن هستید، استفاده کنید. هر اسکن معمولاً بیست و پنج تا سی گرم است و بهترین زمان استفاده سی دقیقه قبل از ورزش است تا در طول تمرینات ورزشی بدن شما کم نیاورد. همچنین قبل از خواب هم می‌توانید پروتئین وی مصرف کنید.

 

مواد غذایی پروتئینی برای عضله سازی

بهترین غذاهای پروتئین دار برای عضله سازی را می توانید به راحتی تهیه نموده و با توجه به هدفی که دارید در زمان مناسب مصرف نمایید. برخی از منابع غذایی حاوی پروتئین سامل موارد زیر است:

  • تخم مرغ: تخم مرغ یک منبع پروتئین کامل است، به این معنی که حاوی هر 9 اسید آمینه ضروری است که بدن شما برای ساخت عضله نیاز دارد. آنها همچنین منبع خوبی هستند. از ویتامین ها و مواد معدنی، از جمله ویتامین A، ویتامین D و کولین.
  • مرغ: مرغ یک منبع پروتئین بدون چربی و همه کاره است که می توان از آن در انواع غذاها استفاده کرد. همچنین منبع خوبی از ویتامین B6 و نیاسین است.
  • ماهی سالمون: سالمون منبع خوبی از پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 است. اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامت عضلات و مفاصل مهم هستند.
  • گوشت گاو بدون چربی: گوشت گاو بدون چربی منبع خوبی از پروتئین و آهن است. آهن برای انتقال اکسیژن به عضلات شما مهم است.
  • پنیر کاتیج: پنیر کاتیج منبع خوبی از پروتئین کازئین است. کازئین نوعی پروتئین با هضم آهسته است که می تواند به شما کمک کند تا در طول روز احساس سیری کنید.
  • لوبیا: لوبیا منبع خوبی از پروتئین، فیبر و مواد معدنی است. آنها یک گزینه عالی برای گیاهخواران و افراد گیاهخوار هستند.
  • توفو: توفو منبع خوبی از پروتئین و کلسیم است. این یک گزینه عالی برای گیاهخواران و افراد گیاهخوار است.
  • آجیل و دانه ها: آجیل و دانه ها منبع خوبی از پروتئین، چربی های سالم و فیبر هستند. آنها یک میان وعده عالی برای عضله سازی هستند.

مهم است که طیف وسیعی از غذاهای پروتئین دار را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا تمام اسیدهای آمینه ضروری را که بدنتان نیاز دارد دریافت کنید. همچنین باید مطمئن شوید که به اندازه کافی کالری می خورید تا از عضله سازی حمایت کنید.

 

ترکیبات مکمل پروتئین وی

مقالات مشابه

دیدگاه‌ها

مجموع دیدگاه‌ها:

شما هم درباره این کالا دیدگاه ثبت کنید

کاربر گرامی ، جهت درج دیدگاه لطفا با نام کاربری خود وارد شوید .

با ثبت دیدگاه و مشارکت در ارائه توضیحات این کالا، به سایر کاربران در انتخاب کمک کنید
خانه دسته‌بندی مجوزها حساب‌کاربری