دوتایی های شگفت انگیز(کراتین هدیه) با ارسال رایگان+خرید حضوری


دسته‌بندی کالاها

5 + 1 مکمل بدنسازی برای کات کردن بدن

نویسنده: مدیرسایت
منتشرشده در: 22 فروردین 1401

حجم خشک اصطلاح پرکاربردی در بین بدنسازان است. یکی از مهمترین اهداف رشته بدنسازی رسیدن به بهترین راه کات کردن بدن است. عضله سازی بدون چربی بر سلامتی نیز موثر است و می تواند یکی از موثرترین راهها برای کاهش ابتلا به سرطان نیز باشد. اینکه عضله سازی خشک چیست و بهترین مکمل های بدنسازی برای افزایش حجم خشک عضلات کدام است را در این مقاله می خوانید. 5 + 1 مکمل بدنسازی برای کات کردن بدن را به شما معرفی می کنیم.

حجم خشک چیست؟

بدن سازان حرفه ای درباره حجم خشک (dry muscle) شنیده اند. اما اگر برای بار اول این اصطلاح را شنیده اید در پاسخ به سوال شما که حجم خشک در بدنسازی چیست؟ باید گفت: حجم خشک داشتن عضله های ایده آل بدون چربی است.

اصطلاح حجم خشک یا عضله خشک یعنی بدنی عضلانی که مقدار چربی در عضله ها به حداقل می رسد و ماهیچه ها کاملا عضلانی هستند. در واقع اکثر بدنسازان حرفه ای به دنبال کسب بهترین نتیجه از عضله سازی یعنی داشتن عضله های بدون چربی است.

عضله خشک یا کات کردن بدن

عضله خشک یا کات کردن بدن

نام دیگر عضله خشک یا عضله بدون چربی، همان کات کردن بدن است که یک اصطلاح رایج در بین ورزشکاران و بدن سازان حرفه ای است. برخی ورزشکاران درباره حجم خشک عضله این تصور را دارند که باید حجم ماهیچه ها زیاد شده اما درصد چربی هیچگونه تغییری نکند و صفر باشد. باید دقت داشته باشید که در استفاده از مکمل های بدنسازی برای عضله سازی خشک، نمی توان به طور قطع گفت که افزایش حجم عضله بدون افزایش چربی است. چرا که در 90 درصد موارد افزایش کالری منجر به افزایش چربی هم می شود.

بنابراین تعریف دقیق عضله سازی خشک: به دست آوردن حداکثر میزان حجم عضله در برابر کمترین تغییر میزان چربی است. این تعریف، به عنوان هدف بدنسازی نیز مورد توجه قرار می گیرد که مربیان و بدنسازان حرفه ای به دنبال آن هستند.

حجم خشک چه تاثیری بر سلامت دارد؟

از تعریف عضله سازی خشک یعنی افزایش حجم ماهیچه بدون تغییر در چربی، پیداست که تاثیر آن بر سلامت بدن چیست؛ جالب است بدانید که چاقی و کم تحرکی بخصوص در زنان خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد. خیلی از بیماران مراجعه کننده به یک مرکز سونوگرافی برای انجام سونوگرافی سینه از چاقی رنج می برند.

معمولا توصیه پزشکان درباره بهترین زمان انجام سونوگرافی سینه در سنین بالاست. این درحالی است که با افزایش سن، ماهیچه زنان تحلیل می رود. اما اگر عضله سازی انجام شده باشد، کاهش عضلات و تحلیل رفتن ماهیچه ها کمتر اتفاق می افتد.

کاهش ابتلا به سرطان سینه با بدنسازی

خطر سرطان پستان در افرادی که از چاقی رنج می برند در مقایسه با افراد لاغر بیشتر است. بنابراین یکی از راه های پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه می تواند انجام ورزش های منظم و بدنسازی باشد. البته دقت داشته باشید که برای افراد مبتدی بدنسازی در سطح متوسط یا انجام تمرینات معمولی مناسب است.

یکی از راه های تشخیص زود هنگام سرطان سینه انجام سونوگرافی سینه به موقع است. به این صورت که اگر مورد غیرطبیعی مثل توده در آزمایش ماموگرافی بیمار دیده شده باشد ، تشخيص سرطان سينه با سونوگرافي امکان پذیر است. تشخیص و شناسایی هر بیماری در مراحل اولیه می تواند منجر به مهار آن بیماری شود. سونوگرافی سینه یکی از مهمترین اقدامات جهت تشخیص زودهنگام سرطان پستان (Breast cancer) است.

تأثیر پروتئین وی بر کاهش سرطان سینه

پروتئین وی یکی از مکمل های پروتئین جهت رشد عضلات و افزایش توده عضلانی است. پروتئین وی برای کات کردن بدن هم مناسب است چرا که بیشتر دارای پروتئین و کمتر دارای کربوهیدرات است. مکمل غذایی پروتئین وی، یک فرآورده طبیعی فرعی است که از فرآیند تولید پنیر به دست می آید.

نقش پروتئین در عضله سازی یک نقش حیاتی است. نکته جالب این است که تأثیر پروتئین وی بر کاهش سرطان سینه در یک مطالعه پزشکی نشان داد که استفاده از درمان های غذایی نظیر استفاده از مکمل های بدنسازی، باعث افزایش عضلات بیماران و بهبود وضعیت تغذیه آن ها می شود.

 

بهترین راه برای کات کردن بدن چیست؟

بهترین راه برای کات کردن بدن چیست؟

تغذیه مناسب بهترین راه برای خشک کردن بدن است. کات کردن بدن به معنی افزایش حجم عضله در کنار کاهش حداکثری درصد چربی است. اگر برایتان سوال است که چگونه بدن را کات کنیم باید گفت: از جمله کارهایی که می توان برای کات کردن بدن انجام داد عبارتند از:

  • تغییر چرخه یا دوره های تمرین
  • زدن وزنه های آزاد یا حرکات بزرگ
  • زدن وزنه های سنگین تر
  • جدا کردن تمزینات وزنه از تمرینات هوازی

کات کردن بدن و حجم دادن عضلات چه فرقی دارند؟

یکی از نکات ریز در بدنسازی حرفه ای این است که ایجاد حجم خشک یا کات کردن، با حجم دادن به عضلات متفاوت است. کات کردن بدن به معنای افزایش حجم عضله با تغییر کمتر درصد چربی نسبت به حجم دادن عضلات معمولی است. در اینجاست که انواع تقسیم بندی مکمل های بدنسازی شکل می گیرد.

2 گروه کلی مکمل های بدنسازی عبارتند از:

  1. مکمل های حجم دهنده عضله
  2. مکمل های کاهش دهنده حجم عضله (مکمل چربی سوز)

بهترین رژیم غذایی برای عضله خشک + نمونه

برای عضله سازی خشک، در کنار مصرف مکمل ها، رعایت یک رژیم غذایی مناسب در دوران حجم خشک بسیار اهمیت دارد. متاسفانه بسیاری از بدنسازان فکر می کنند که برای افزایش حجم عضله، باید غذاهای پرکالری و پر چربی مصرف کنند. در حالی که برای رسیدن به حجم خشک باید رژیم غذایی به گونه ای باشد که منطبق با نیاز بدن، افزایش حجم عضلات با کمترین افزایش توده چربی همراه باشد.

نمونه ای از بهترین رژیم غذایی برای عضله خشک باید شامل گزینه های زیر با مقدار مصرف مشخص باشد:

  • کالری مورد نیاز: بر اساس فرمول وزن بدن × 15 × 2/2 که در دوران حجم خشک باید مازاد کالری مصرف شود.
  • پروتئین: 2/2 – 6/1 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن و طریقه مصرف به صورت هر 4-3 ساعت یکبار از منابع غذایی پروتئین دار
  • چربی: 5/1 – 5/0 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن و عدم مصرف چربی قبل و پس از تمرین
  • کربوهیدرات: تامین 50 تا 60 درصد کالری مورد نیاز روزانه از کربوهیدرات ها

مکمل های حجم دهنده عضله چند نوع هستند؟

مکمل بدنسازی حجم دهنده به دو گروه کلی تقسیم می شود:

  1. معمولی
  2. مکمل های حجم خشک

ذکر این نکته ضروری است که اگر در کنار استفاده از مکمل های غذایی، بهترین رژیم غذایی برای بدنسازی هم استفاده شود، باز هم ممکن است باعث افزایش درصد چربی عضله ها شود. اینجاست که انتخاب مکمل بدنسازی خوب برای حجم خشک انتخاب هوشمندانه است. چون مکمل بدنسازی حجم خشک، کالری کمتری داشته و هدف بدنسازان از عضله سازی بدون چربی را برآورده می کند.

بهترین هورمون برای افزایش حجم خشک

بعضی از بدنسازان برای افزایش اثر تمرینات روی عضله سازی اقدام به مصرف هورمون یا استروئید می کنند. از بین هورمون هایی که در بدنسازی جزو بهترین هاست می توان به هورمون آنادرول اکسیمتالون اشاره کرد. این هورمون با افزایش قدرت و حجم عضله ها قویترین استروئید خوراکی محسوب می شود.

تذکر: طبق تحقیق دانشمندان مصرف استروئیدهای خوراکی تاثیر منفی بر غدد بدن بخصوص غدد جنسی دارد. از جمله عوارض مصرف هورمون ها کاهش عملکرد و اندازه غدد جنسی، عقیم شدن، اثر منفی بر کبد، کلیه و حتی مرگ است.

5 مکمل برتر حجم بدون چربی (حجم خشک)

5 مکمل برتر حجم بدون چربی (حجم خشک)

یکی از راه های موثر در عضله سازی و افزایش حجم عضله در بدنسازان استفاده از مکمل های غذایی است. مکمل های غذایی آن دسته از مکمل های بدنسازی است که به طرق مختلف به تأمین اهداف ورزشکاران کمک می کند. این اهداف عبارتند از:

  • افزایش توده های عضله
  • جلوگیری از تحلیل عضله
  • بهبود عملکرد ورزشی
  • افزایش سرعت بازگشت یا ریکاوری
  • افزایش قدرت و تأخیر در خستگی

مکمل های بدنسازی شامل پروتئین ها، اسیدهای آمینه، کراتین، کربوهیدرات ها هستند. در این بخش به شما بهترین مکمل های عضله سازی خشک را معرفی می کنیم. این لیست شامل 5 مورد از بهترین مکمل ها برای افزایش حجم بدون چربی است.

 

1- پودر پروتئین گلدن وی کارن

پودر پروتئین گلدن وی کارن محصول شرکت کارن ایران است که به عنوان یک مکمل پروتئینی مناسب برای رشد و نمو عضلات مورد استفاده بدنسازان حرفه ای است. یکی از مزایای استفاده از این مکمل حجم خشک، افزایش حجم توده عضلانی بدن در طول دوره بدنسازی است. وجود کازئین شیر در این محصول باعث ماندگاری بیشتر آن در بدن به واسطه دیرجذب بودن آن می شود. بنابراین برای ورزشکاران قدرتی استقامتی مناسب است.

مواد تشکیل دهنده این محصول:

  • پروتئین وی کنسانتره شیر
  • پروتئین کازئین شیر

هر پیمانه از این مکمل مناسب عضله سازی خشک شامل مواد زیر است:

  • 22 گرم پروتئین
  • 5/4 گرم کربوهیدرات
  • 113 کالری
  • چربی کل 8/0 گرم

بیشتر بدانید:

شیر حاوی دو پروتئین به نام‌ های وی پروتئین و کازئین است. وی پروتئین بخشی از مایع شیر است. این ماده در فرآیند تولید پنیر بدست می آید و قسمت چرب دلمه زده روی شیر است. از این ماده به عنوان محصول جانبی برای مکمل های غذایی استفاده می شود. وی پروتئین مزه خوبی ندارد به همین دلیل است که مکمل های بدنسازی با انواع طعم دهنده تولید می شوند.

2- پودر پروتئین وی ژن استار

یکی دیگر از مکمل های مناسب عضله سازی خشک پودر پروتئین وی ژن استار است. این مکمل ورزشی مناسب کاهش وزن بدن و افزایش توده عضلانی است. این مکمل بدنسازی ترمیم سلولها و بازسازی عضلات هم بسیار مفید است. علت تاثیر بر ترمیم سلول ها وجود اسیدهای آمینه والین، لوسین و ایزولوسین در ترکیب این محصول است.

این پودر دارای پروتئین Whey کنسترانته و هیدرولیز شده است و به عضله سازی خشک و چربی سوزی کمک می کند.

3- آمینو ایی ای ای ترک نوتریشن

از جمله بهترین مکمل های ورزشی برای کات کردن بدن، پودر آمینو EAA ساخت کشور لهستان است. این مکمل بدنسازی مجموعه ای از آمینواسید های مورد نیاز بدنسازان است که برای رفع خستگی بعد از تمرینات سخت به کار می رود. اسید آمینه ها ضروری بدن در صورتی که اصولی مصرف شوند، تأثیر بسزایی در حجم خشک و کات کردن بدن می گذارند.

این محصول حاوی 8 نوع اسید آمینه ضروری برای بدنسازی است:

  1. لوسین
  2. ایزولوسین
  3. والین
  4. لیزین
  5. فنیل آلانین
  6. متیونین
  7. ترئونین
  8. تریپتوفان
  9. پودر پروتئین وی کاله

پروتئین وی می تواند بهترین مکمل برای افزایش حجم خشک همراه با کاهش حداکثری چربی بدن باشد. از جمله مکمل های غذایی پروتئین وی مناسب عضله سازی، پروتئین وی کاله است که دارای 74 درصد پروتئین کنسانتره وی و 9 درصد کربوهیدرات است. این مکمل بدنسازی در دورهای کات کردن بدن و یا عضله سازی خشک بسیار مورد استفاده است.

 

5- پودر ایزوگلد ژن استار

باز هم یک محصول پروتئین وی دیگر که به افزایش قدرت، رشد عضلانی و از دست دادن چربی کمک می کند. از جمله ویژگی های پودر ایزوگلد ژن استار که کمتر از یک درصد کربوهیدرات و کالری دارد عبارتند از:

  • حاوی مجموعه آنزیم ها برای هضم بهتر و سریع تر پروتئین
  • کات کردن بدن بدون افزایش توده چربی
  • قابل استفاده برای هر دو گروه ورزشکاران قدرتی و سرعتی
  • کمک به رشد و ماندگاری حجم عضله

بهترین مکمل برای افزایش حجم خشک

تا اینجا به معرفی 5 مکمل افزایش حجم خشک بدن پرداختیم. اما به عنوان آخرین پیشنهاد، می خواهیم یکی از بهترین مکمل های غذایی برای کات کردن بدن را به شما معرفی کنیم. به این نکته دقت داشته باشید که بهترین مکمل برای کات بدن باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  • پروتئین بالا و باکیفیت
  • تنوع در انواع پروتئین ها با انواع زمان های جذب
  • حداقل چربی و کربوهیدرات
  • داشتن مولتی ویتامین ها و مواد معدنی (مینرال ها)

پودر وی پروتئین فانتوم نوتریشن را می توان بهترین مکمل برای کمک به ساخت عضلات و از بین بردن چربی‌ها دانست. این محصول علاوه بر افزایش حجم عضلات باعث جلوگیری از تجزیه عضلات بدنسازان نیز می شود.

مواد تشکیل دهنده وی پروتئین فانتوم نوتریشن:

مزایای استفاده از پودر فانتوم نوتریشن

استفاده از مکمل غذایی فانتوم نوتریشن که فاقد شکر است به موارد زیر کمک می کند:

  • افزایش حجم عضلات بدون چربی (کات کردن بدن)
  • کمک به رشد بیشتر عضلات
  • جلوگیری از تخریب عضلات

مکمل بدنسازی خوب از کجا بخریم؟

اگر به دنبال خرید مکمل بدنسازی برای افزایش حجم خشک هستید، می توانید مستقیم و بدون واسطه با مراجعه به وب سایت ژن سبز و از بخش دسته بندی محصولات، علاوه بر مشاهده مشخصات مکمل های بدنسازی، بهترین انتخاب مکمل مخصوص کات کردن بدن را انجام دهید.

مقالات مشابه

دیدگاه‌ها

مجموع دیدگاه‌ها:

شما هم درباره این کالا دیدگاه ثبت کنید

کاربر گرامی ، جهت درج دیدگاه لطفا با نام کاربری خود وارد شوید .

با ثبت دیدگاه و مشارکت در ارائه توضیحات این کالا، به سایر کاربران در انتخاب کمک کنید
خانه دسته‌بندی مجوزها حساب‌کاربری